Gdynia Buduje

Prace na budowie Obwodnicy Witomina

Konstrukcja stalowa na kładce KT2 nad ul. Witomińską, fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

Konstrukcja stalowa na kładce KT2 nad ul. Witomińską, fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

Na budowie Obwodnicy Witomina zakończono montaż konstrukcji stalowej na kładce KT2 nad ul. Witomińską. Na kolejny tydzień przewidywane są m.in. dalsze prace przy obiektach mostowych PZD3 i PZD4 oraz roboty ziemne na odcinkach inwestycji. Pierwsze samochody mają pojechać obwodnicą Witomina na początku 2027 roku.

- Obwodnica Witomina to kluczowy projekt, którego realizacja pozwoli nam ułatwić dojazd do i z centrum Gdyni tysiącom mieszkańców dzielnic zachodnich. Mamy świadomość utrudnień wynikających ze zmian w organizacji ruchu i wprowadzamy je po dokładnej analizie wszystkich wariantów, tak aby zminimalizować zatory na odcinkach od Chwarzna-Wiczlina do śródmieścia. Na bieżąco będziemy reagować na sytuację drogową, przede wszystkim na codzienne zatory w rejonie inwestycji – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji.


Po oddaniu inwestycji do użytku, na ulicy Chwarznieńskiej przywrócone zostaną dwa pasy dla wszystkich użytkowników ruchu, natomiast buspasy pojawią się na samej obwodnicy Witomina. W miejscu dotychczasowego zakończenia kontrapasa będzie skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej z obwodnicą dzielnicy Witomino.

Na budowie obwodnicy Witomina zakończono montaż konstrukcji stalowej na kładce KT2 nad ul. Witomińską, konstrukcji z blachy falistej na obiekcie PZD4 oraz montaż belek prefabrykowanych. Zabetonowano skrzydła obiektu – przyczółku P1 na obiekcie WD5.

Kontynuowane roboty to:

  • wykonywanie rowu krytego za obiektem WD5 z prawej strony projektowej,
  • zasypki obiektów PZD3 i PZD4, prace ziemne na tych odcinkach,
  • usuwanie kolizji teletechnicznych i Tristar na ul. Kieleckiej,
  • montaż rur preizolowanych SPIRO na sieci ciepłowniczej.



     konstrukcja stalowa na kładce KT2 nad ul. Witomińską, fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia
     konstrukcja stalowa na kładce KT2 nad ul. Witomińską, fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

    W najbliższym czasie planowane jest:
  • obiekt KT2 – montaż dodatkowych obejm na konstrukcji stalowej,
  • kontynuacja wykonania obiektów mostowych PZD3 i PZD4 – zasypek mostowych i uciąglenie nasypów drogowych,
  • obiekt WD5 - przyczółek P1 – zbrojenie i deskowanie ustroju nośnego,
  • kontynuacja robót ziemnych na odcinku PZD3 – PZD4 oraz km 0+500 – 0+600 oraz na odcinku PZD4 – ul. Witomińska,
  • kontynuacja usuwania kolizji teletechnicznych i kolizji Tristar na ul. Kieleckiej,
  • rozpoczęcie przebudowy sieci gazowej wzdłuż ulicy Kieleckiej,
  • przygotowanie do usunięcia kolizji energetycznych,
  • kontynuacja montażu rur sieci ciepłowniczej,
  • kontynuacja prac przy rowie krytym, za obiektem WD5 z prawej strony projektowej.

Przypomnijmy, że Gdynia otrzymała dofinansowanie w wysokości: 8 106 665 zł na realizację tej inwestycji. To środki z rezerwy subwencji ogólnej, którą zarządza Ministerstwo Infrastruktury, przeznaczone na inwestycje, remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami. Pochodzą z puli 220 mln zł na zwiększenie dofinansowania na projekty zgłaszane przez powiaty, miasta na prawach powiatu i województwa. Inwestycje realizuje konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal. Całkowity koszt to 78 549 311,39 zł.

ikona