Gdynia Buduje

Rozbudowa ul. Marszewskiej na granicy Gdyni i gminy Wejherowo - poznaliśmy potencjalnych wykonawców

droga i wiata przystankowa w Łężycach // fot. M. Czernek

droga i wiata przystankowa w Łężycach // fot. M. Czernek

W przetargu na rozbudowę ulicy Marszewskiej wpłynęły trzy oferty. W ramach zadania przewidziana została budowa czterech zatok autobusowych oraz energooszczędnego oświetlenia ulicznego typu LED. Zakres inwestycji obejmuje także wykonanie nawierzchni, chodników oraz nasadzenia zieleni i montaż małej architektury.


Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 1 065 609,94 zł, złożone oferty przekraczają zakładany budżet, przed nami teraz analiza potencjalnych wykonawców, a są nimi:


1. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski z Gdańska - 1 194 630,12 zł; 12 tygodni wykonanie plus zgłosznie do odbioru
2. HYDRO – MAG Sp. z o.o.Garcz z Chmielna - 1 420 105,15 zł; 12 tygodni
3. ,,WPRD GRAVEL” Sp. z o.o. z Gdańsa - 1 594 343,93 zł; 15 tygodni.

- Zadanie realizowane będzie na mocy porozumienia między Gdynią i gminą Wejherowo na obszarze dwóch gmin, z korzyścią dla wszystkich mieszkańców. Rozbudowa ul. Marszewskiej obejmie budowę zatok autobusowych, oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego w obrębie skrzyżowania z ul. Jeżynową oraz ul. Jarzębinową w Rogulewie – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Gdyni.

Jak podkreślał Przemysław Kiedrowski, wójt gminy Wejherowo - To miejsce, które jest na granicy dwóch gmin, stąd bardzo cieszy współpraca i szukanie dobrych rozwiązań. Inwestycja w zatoki autobusowe na drodze o dużym natężeniu ruchu, zdecydowanie poprawi komunikacje mieszkańców. Niezmiernie ważne jest tu zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.


W ramach inwestycji wykonane zostaną:

1) Roboty rozbiórkowe i demontażowe, w tym:
a) rozbiórka istniejących nawierzchni zatok autobusowych i istniejących wiat autobusowych,
2) Roboty drogowe, w tym:
a) roboty ziemne oraz wykonanie nawierzchni zatok autobusowych i chodników z kostki
betonowej,
c) wykonanie nawierzchni z mieszanki kruszyw,
d) budowa 4 peronów autobusowych,
3) Roboty elektryczne, w tym:
a) budowa oświetlenia drogowego,
4) Roboty teletechniczne, w tym:
a) budowa kanału technologicznego wzdłuż całej inwestycji
5) Zieleń, w tym:
a) usunięcie karpin drzew i korzeni krzewów po wycince,
b) zabezpieczenie istniejących drzew i krzewów na czas wykonania robót,
c) wykonanie oraz odtworzenie trawników po robotach budowlanych wraz z
pielęgnacją w okresie 1 roku od dnia odbioru końcowego,
6) Dostawę i montaż elementów małej architektury.

Dwóch pierwszych potencjalnych wykonawców zaoferowało okres wykonania robót wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru na 12 tygodni, trzecia oferta na 15 tygodni. Wybrany wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć w ciągu 7 tygodni od daty zakończenia robót i zgłoszenia gotowości do odbioru, odpowiednio decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, musi także udzielić na wykonaną robotę budowlaną nie mniej niż 3 lata gwarancji.

  • ikonaOpublikowano: 09.05.2024 07:44
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 09.05.2024 10:38
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona