Gdynia Buduje

Rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej w Chwarznie-Wiczlinie – szukamy wykonawcy!

Rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej w Chwarznie-Wiczlinie, zakres realizacji inwestycji //mat.prasowe UM Gdyni

Rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej w Chwarznie-Wiczlinie, zakres realizacji inwestycji //mat.prasowe UM Gdyni

Urząd Miasta Gdyni ogłosił przetarg na realizację jednej z kluczowych dla dzielnic zachodnich inwestycji. Jej głównym elementem będzie rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej – na odcinku od ronda przy ul. Wagnera aż do węzła Chwarzno.


Dokumentację projektowo-kosztorysową dla zadania opracowało konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za nadzór autorski nad tą inwestycją, która obejmie swoim zakresem zdecydowanie więcej, jak samą budowę dodatkowego pasa ruchu.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride – mówi Marek Łucyk – wiceprezydent ds. rozwoju.

Zadanie można podzielić na kilka elementów, które stworzą spójną całość:

  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagera na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego o nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów uzupełniając fragmenty;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na Węzeł Chwarzno ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta, a także modyfikację przejazdu na przekrój 2 pasów.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023.

- Kluczowym dla zadania będzie realizacja nowego układu drogowego od przystanku „Tezeusza”, aż do Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną dwa nowe pasy, które będą wytyczone całkowicie nowym przebiegiem, który ominie większość istniejących zabudów. Dodatkowo – dzięki podjętym wcześniej pracom – całość będzie zsynchronizowana z systemem Tristar. Rozwiąże to dodatkowo problem wyjazdu przez ul. Apollina, który jest bardzo wymagający w godzinach porannych – dodaje Jakub Ubych – wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Realizacja całej przebudowy z odbiorami ma zakończyć się w 2024 roku. Na oferty czekamy do 9 listopada do godz. 10:00, szczegóły na platformie zakupowej UM Gdyni.

  • ikonaOpublikowano: 26.10.2022 11:23
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 02.11.2022 09:50
  • ikonaZmodyfikował: Dorota Matejczyk-Waletko
ikona