Gdynia Buduje

Ulica Chwarznieńska, fragment na Chwarznie-Wiczlinie gotowy

Ulica Chwarznieńska fragment na Chwarznie-Wiczlinie //fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

Ulica Chwarznieńska fragment na Chwarznie-Wiczlinie //fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

Firma Strabag zrealizowała jedną z kluczowych inwestycji dla zachodnich dzielnic Gdyni. Jej wiodącym elementem jest rozbudowana ulica Chwarznieńska – na odcinku od ronda przy ul. Wagnera aż do węzła Chwarzno przy Obwodnicy Trójmiasta. Trwają prace odbiorowe, a kierowcy i mieszkańcy korzystający z transportu publicznego, korzystają już z nowej infrastruktury.


- To kompleksowa inwestycja, która usprawni korytarz komunikacyjny dla mieszkańców zachodniej części miasta, począwszy od budowy buspasu, na nowym węźle Chwarzno z parkingiem park&ride skończywszy. Już zwiększyła się przepustowość na nowo zrealizowanym układzie drogowym, co z pewnością odczuwają kierowcy i użytkownicy transportu publicznego – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Gdyni.



Ulica Chwarznieńska fragment na Chwarznie-Wiczlinie do Obwodnicy Trójmiasta//fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

W ramach zadania powstał nowy buspas, na odcinku od ronda przy ul. Wagnera, aż do fragmentu przy Szkole Podstawowej nr 48, na ul. Jowisza.
Dzieci i młodzież, korzystają już z nowego przystanku, który znajduje się naprzeciwko placówki, a fragment trasy, od wjazdu w kierunku szkoły, aż do skrzyżowania z obwodnicą Trójmiasta, dedykowany jest transportowi publicznemu oraz mieszkańcom, dla których jest to droga dojazdowa do domu. Ponadto przy rondzie przy ul. Wagnera powstał parking park&ride wraz z wiatą rowerową, pełniący rolę obszaru przesiadkowego na transport publiczny, dla osób dojeżdżających z okolicznych domów i sąsiednich miejscowości. W rejonie ul. Amona zbudowano nowy chodnik i fragment drogi dla rowerów. Kierowcy natomiast poruszają się już po nowym fragmentem jezdni, od rozjazdu przy Szkole Podstawowej nr 48, aż do skrzyżowania z Obwodnicą Trójmiasta. Na tym fragmencie powstała droga, skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną ulic Chwarznieńskiej i Krauzego, a także pas dla jednośladów. Na terenie inwestycji zostały także nasadzone nowe drzewa i pojawiła się mała architektura.


Ulica Chwarznieńska fragment na Chwarznie-Wiczlinie - parkin park and ride//fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia


Ulica Chwarznieńska fragment na Chwarznie-Wiczlinie, nowa jezdnia //fot. M.Mielewski, ZDIZ Gdynia

W ramach zadania zrealizowano:

  • parking na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera na początku buspasa;
  • rozbudowano ulicę Chwarznieńskiej od ul. Wagnera o jedne i dwa pasy (w zależności od lokalizacji);
  • wybudowano chodniki i przebudowano dróg dla rowerów;
  • przebudowano przestrzeń przy rondzie ul. Staniszewskiego;
  • stworzono nową organizacji wjazdu na Węzeł Chwarzno - budowa skrzyżowania z ul. Krauzego;
  • powstał nowy wjazd na Obwodnicę Trójmiasta, który odbywa się nową drogą biegnącą za dyskontem Biedronka.

Dokumentację projektowo-kosztorysową dla zadania opracowało konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz, które było także odpowiedzialne za nadzór autorski nad tą inwestycją.

Budżet inwestycji związanej z rozbudową ul. Chwarznieńskiej, w rejonie od ul. Wagnera do Węzła Chwarzno wraz z budową przestrzeni park&ride opiewa na ponad 33 miliony złotych brutto. Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


  • ikonaOpublikowano: 07.05.2024 10:32
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 07.05.2024 12:38
  • ikonaZmodyfikował: Dorota Matejczyk-Waletko
ikona