Gdynia Buduje

Węzeł Karwiny. Prace zakończone

Panorama na węzeł Karwiny // fot. M. Mielewski, ZDIZ Gdynia

Panorama na węzeł Karwiny // fot. M. Mielewski, ZDIZ Gdynia

Zakończyły się prace przy budowie węzła Karwiny. Trwają procedury odbioru prowadzone przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Projekt realizowany jest pod nazwą: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny” – faza 1. Wykonawcą inwestycji jest firma MTM. 


– Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za około 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 roku – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju.

Film przedstawiający zakres inwestycji //mat. M.Mielewski // ZDIZ Gdynia

Inwestycja miała zostać zrealizowana w drugim kwartale 2023 roku. Jednak ze względu na zmiany w dokumentacji projektowej oraz kolizje w infrastrukturze podziemnej prace zakończyły się 3 listopada br.

– Opóźnienia w realizacji inwestycji wynikają ze zmian w dokumentacji projektowej wymuszonych przez PKP PLK S.A., co skutkowało koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę. Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna ilość kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą  przez gminę oraz nowy harmonogram – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. – Na przeszkodzie stało także to, że ENERGA SA nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane.

Zakres inwestycji


Cała inwestycja objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszającym się na wózkach inwalidzkich). Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów, a 600 m dróg dla jednośladów pozwoli swobodnie dotrzeć do i z węzła. Strefa Kiss&Ride umożliwi krótki postój trzem pojazdom. Nowoczesna infrastruktura dla autobusów i trolejbusów, do której prowadzi blisko 3 km buspasów, zapewni sprawne skomunikowanie środków transportu zbiorowego. W ramach inwestycji zadbano też o energooszczędne oświetlenie i zieleń: 35 800 metrów kwadratowych trawników, 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów. Koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.

panorama na fragment Węzła Karwiny // fot. M. Mielewski

panorama na fragment Węzła Karwiny // fot. M. Mielewski
panorama na Węzeł Karwiny // fot. M. Mielewski, ZDIZ Gdynia

Zadanie realizowane jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

pasek z logami

  • ikonaOpublikowano: 08.11.2023 15:22
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 09.11.2023 09:43
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona