Konstrukcja wiaduktu drogowego na ulicy Puckiej, „wisi” już nad torami linii kolejowych 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Zakończono także budowę murów na dojeździe do wiaduktu od strony południowej, natomiast po stronie północnej trwa kontynuacja budowy nasypu wraz z murami. - W ramach inwestycji powstaje wiadukt drogowy na ulicy Puckiej o długości 185 metrów i szerokości ponad 18 metrów, który ma prowadzić nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ulicy Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, półtorametrowy metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa – przypomina Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni. – Konstrukcję wiaduktu można zobaczyć już nad torami, mieszkańcy mogą także korzystać z nowej infrastruktury drogowej zrealizowanej w ramach tej inwestycji (odcinek ul. Żarnowieckiej oraz tzw. droga G-H) - podsumowuje wiceprezydent. Aktualnie w ramach prac zabetonowano podpory P5 i P6 tj. od strony ul. Unruga, trwa przygotowanie do montażu konstrukcji nośnej ustroju przęsła 4 z belek typu Kujan, zabetonowano także ściany muru oporowego między podporami P3 a P4 i aktualnie rozpoczęto wykonywanie zasypek. Natomiast w zakresie robót drogowych trwają prace na odcinkach I-J-K, drodze do nastawni L-M oraz na południowej części ul. Puckiej. Na bieżąco przełączane są sieci wodociągowe oraz sieci energetyczne. Montowane są również fundamenty pod słupy oświetleniowe od strony południowej.Wiadukt dorogowy na ulicy Puckiej // fot. M.Mielewski // ZDIZ GdyniaPrzypomnijmy, że na ul. Puckiej powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy, który ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo. Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe.Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy konstrukcji wiaduktu. Spółka PKP współfinansuje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych takich jak: jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które będą musiały zostać wyburzone. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag.Wiadukt dorogowy na ulicy Puckiej wraz z nową infrastrukturą drogową// fot. M.Mielewski // ZDIZ GdyniaInwestycja w tym roku otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 14,7 mln zł, w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe w 2024 roku. Aktualna wartość umowy po aneksie to: 80 771 922,20 zł., w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 918 637,69 zł, a PKP to: 24 853 284,51 zł. Opublikowano: 28.06.2024 08:32 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 28.06.2024 10:43 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz