Uwaga! W sobotę PKO Gdynia Półmaraton. Sprawdź zmiany w organizacji ruchu.
Gdynia Innowacyjna

Gdynia chętnie dzieli się wiedzą

Dziesięcioro przedstawicieli ostródzkiego samorządu odwiedziło dziś Gdynię // fot. Kamil Złoch

Dziesięcioro przedstawicieli ostródzkiego samorządu odwiedziło dziś Gdynię // fot. Kamil Złoch

Dziesięcioro przedstawicieli ostródzkiego samorządu odwiedziło dziś Gdynię. Goście byli zainteresowani naszymi innowacjami: m.in. Kartą mieszkańca, aplikacją Gdynia.pl oraz ideą otwartych danych, a także termomodernizacją i oszczędzaniem energii w gdyńskich szkołach.


To już kolejna wizyta przedstawicieli samorządów innych miast w Gdyni. Miesiąc temu gościliśmy samorządowców z Kłodzka, a jeszcze wcześniej – z Ukrainy.

- Gdynia to miasto otwarte, chętnie dzielimy się doświadczeniem z sąsiadami - mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia - A mamy się czym pochwalić, nasze projekty: Konto Mieszkańca, Karta Mieszkańca, aplikacja mobilna Gdynia.pl, Elektroniczna Tablica Ogłoszeń czy pierwszy w Polsce miejski voicebot to narzędzia innowacyjne, które wyróżniają nas w skali kraju. Wymiana doświadczeń działa w obie strony – my także chętnie uczymy się od innych.

Z Ostródy do Gdyni przyjechali przedstawiciele Urzędu Miasta: Przemysław Prella, Jolanta Gadomska, Rafał Włodarski, Konrad Nalewajko, Beata Janowiak, Łukasz Syga, Marta Pietrykowska i Krystian Cichorek oraz Grzegorz Puzon i Wioletta Leszczyńska z Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie. W Gdyni gościli ich wiceprezydent Bartosz Bartoszewicz, Sylwia Szumielewicz-Tobiasz, kierownik Samodzielnego Referatu ds. jakości życia i Piotr Wiśniewski, naczelnik Gdyńskiego Centrum Kontaktu oraz przedstawiciele UrbanLab Gdynia.

Goście mieli okazję między innymi zapoznać się z ideą Budżetu Obywatelskiego Gdyni, Przystaniami czyli siecią centrów sąsiedzkich, Kontem Mieszkańca, aplikacją Gdynia.pl, portalem otwartych danych oraz działalnością Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Interesowały ich również rozwiązania smart działające w naszym mieście, a także te w oparciu o projekt Ruggedised.

Gdyńskie Centrum Kontaktu przeszło ogniową próbę w czasie pandemii, gdy ułatwiło mieszkańcom załatwianie wielu formalności. Z kolei projekty: Konto Mieszkańca, Karta Mieszkańca, aplikacja mobilna Gdynia.pl, Elektroniczna Tablica Ogłoszeń, voicebot to innowacyjne rozwiązania przyczyniające się do podnoszenia jakości życia w naszym mieście.

Otwarte dane to kopalnia wiedzy o wielu obszarach życia miasta. Wykorzystywane są przez naukowców i samych mieszkańców, którzy po raz pierwszy w jego historii mają dostęp do wszystkich informacji, podanych w przejrzysty, zgodny ze światowymi standardami sposób.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 08.10.2021 17:24
  • ikona

    Autor: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz (s.szumielewicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 08.10.2021 18:46
  • ikonaZmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska
ikona