Gdynia Mobilna

Strategia Rowerowa dla Miasta Gdyni do roku 2030 gotowa

Strategia Rowerowa dla Miasta Gdyni do roku 2030, rowerzysta, grafika, mat. prasowe Gdynia Mobilna

Strategia Rowerowa dla Miasta Gdyni do roku 2030, rowerzysta, grafika, mat. prasowe Gdynia Mobilna

Po zakończeniu procesu konsultacji społecznych Strategii Rowerowej dla Miasta Gdyni do roku 2030 opracowany został ostateczny projekt dokumentu. 9 stycznia projekt uchwały przyjmującej strategię został skierowany na sesję Radę Miasta zaplanowaną na 23 stycznia br.



Konsultacje projektu dokumentu trwały od 22 listopada do 5 grudnia. Informacja o ich wynikach jest dostępna tutaj.
- Jesteśmy szczęśliwi, że wspólnym wysiłkiem udało się nadać Strategii ostateczny kształt. Dokument wskazuje nie tylko cele i kierunki rozwoju, ale także szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - podsumowuje Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju. - 23 stycznia projekt uchwały zostanie poddany głosowaniu podczas sesji Rady Miasta Gdyni i liczę na to, że wraz z jej wejściem w życie będziemy w sposób jeszcze bardziej spójny i intensywny pracować nad realizacją planu działań. Dzięki takiemu podejściu zapewnimy synergię w naszych działaniach w ramach równoważenia transportu w naszym mieście – podsumowuje wiceprezydent.

Plan działań opiewa łącznie na ponad 163 mln zł i obejmuje w dużej mierze inwestycje w infrastrukturę, które zapewnią spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście. Wśród najpilniejszych do realizacji, zgodnie z potrzebami mieszkańców, znalazły się:

  • Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej - długo oczekiwana i newralgiczna, bo będąca codzienną trasą wielu mieszkańców: Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin i Dąbrowy łączącą te dzielnice południowe z Centrum. Realizacja tej inwestycji jest zaplanowana na lata 2024-2030, a całkowity jej koszt został oszacowany na 5 000 000 zł.
  • Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża – rozbudowa północnej sieci rowerowej o kolejne odcinki ułatwiające poruszanie się w kierunku centrum z wykorzystaniem spójnej trasy rowerowej, została zaplanowana do realizacji na lata 2025-2026. Na ten cel przeznaczono 500 000 zł.
  • Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez Węzeł Ofiar Grudnia – plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską – wyczekiwane połączenie kładki łączącej obie strony torów SKM oraz wyposażenie ulicy Janka Wiśniewskiego w drogę dla rowerów i chodnik. Zadanie połączone jest do dużą inwestycją budowy wiaduktu zaplanowano do realizacji na lata 2024-2030. Szacunek kosztów będzie możliwy na późniejszym etapie prac projektowych.
  • Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od Estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej - kolejnej istotnej inwestycji zapewniającej bezpieczną alternatywę dla ruchu rowerowego na ulicy, którą przebiega ruch pojazdów ciężarowych, przede wszystkim dla mieszkańców dzielnic: Chylonia, Cisowa. Całość inwestycji przewidziano do realizacji na lata: 2024-2030, a całkowity koszt jej inwestycji to 10 500 000 zł.

W celu przybliżenia głównych założeń i planu działań oraz zachęcenia do zapoznania się z dokumentem, przygotowaliśmy także dedykowaną broszurę informacyjną, z którą można zapoznać się poniżej:

/storage/uzytkownicy/d.matejczyk-waletko@gdynia.pl/mobilna/ksiazeczka_mobilna.pdf

  • ikonaOpublikowano: 15.01.2024 11:10
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.01.2024 08:12
  • ikonaZmodyfikował: Dorota Matejczyk-Waletko
ikona