Uwaga! Obowiązuje zakaz wchodzenia do lasu w związku z ASF (afrykański pomór świń). Szczegóły w komunikacie.
Gdynia Mobilna

Aplikacja „System FALA” obejmuje całe Trójmiasto. Testy w Gdyni i Sopocie

Aplikacja „System FALA” obejmuje całe Trójmiasto. Mat prasowe: innobaltica.pl

Aplikacja „System FALA” obejmuje całe Trójmiasto. Mat prasowe: innobaltica.pl

Testy aplikacji „System FALA” zostały poszerzone. Po pasażerach w Gdańsku, od 29 grudnia dołączają też mieszkańcy Gdyni oraz Sopotu (od. godz. 12:00). Aplikacja umożliwia nabywanie wszystkich biletów jednoprzejazdowych, czasowych i okresowych w taryfach ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia. Dotyczy to też linii podmiejskich.



Zostało to zebrane w poradnikach opublikowanych na portalu innobaltica.pl. Zasady testów w warunkach rzeczywistych są analogiczne do tych ogłoszonych dla Gdańska. Różnią się tylko niuansami specyficznymi dla poszczególnych miast. Zostało to zebrane w poradnikach opublikowanych na portalu innobaltica.pl.

– Zapraszamy do podróżowania z FALĄ w Trójmieście, póki co poprzez aplikację, w której są dostępne wszystkie bilety, jednorazowe, czasowe i okresowe, lub z pomocą portalu, który umożliwia wyłącznie zakup biletów okresowych. Podkreślam, że nabywanie jakichkolwiek biletów w aplikacji nie wiąże się z obowiązkiem tzw. odbijania kart czy meldowania się w pojeździe. Wszystko odbywa się prosto i online – wyjaśnia Radomir Matczak, prezes InnoBaltiki, spółki wdrażającej system w województwie pomorskim.



Inne dotychczasowe kanały dystrybucji biletów w Trójmieście pozostają dostępne bez zmian.
Rejestrowanie podroży (przykładanie karty) będzie niebawem opcją dla chętnych pasażerów, którym w dalszych testach będzie udostępniona usługa tzw. podróży dynamicznej. To meldowanie się w pojeździe na czytnikach, które służyć będzie do naliczania właściwego biletu już po wykonanych przejazdach. System co 24 godziny będzie podliczał wszystkie podróże i właściwe bilety.


TESTOWANIE METODĄ MAŁYCH KROKÓW


Kolejne funkcjonalności przekazywane będą stopniowo do publicznych testów, w horyzoncie kilkunastu tygodni. Umożliwi to doskonalenie systemu i bezpieczne wprowadzanie kolejnych rozwiązań. Zgodnie z rekomendacją wykonawcy systemu - Asseco Data Systems, obecne testowanie FALI w warunkach rzeczywistych w Trójmieście prowadzone jest (od 15 grudnia) w ramach udostępniania aplikacji mobilnej z pełnym pakietem biletów jednorazowych, czasowych i okresowych. Najpierw testy objęły linie ZTM Gdańsk, a teraz ZKM Gdynia.  
 
W następnych krokach, już w nowym roku, dołączą testowo funkcje: podróżowanie z kartą FALA i kartą płatniczą, planer podróży, optymalizacja cen biletów do biletu dobowego we wszystkich – docelowo - środkach komunikacji publicznej. Planowane jest też włączenie taryfy z biletami metropolitalnymi. W najbliższym czasie w aplikacji ma się również pojawić możliwość zakupu biletów w pozostałych miastach objętych Systemem FALA (Chojnice, Słupsk, Lębork, Puck, Władysławowo).


CENNE UWAGI PASAŻERÓW - TERAZ TEŻ Z GDYNI I SOPOTU


Trójmiejski etap testowania aplikacji FALA pozwoli na zebranie doświadczeń z eksploatacji tego elementu systemu, a także wszelkich spostrzeżeń pasażerów. Już nie tylko z Gdańska, który pierwszy był objęty testem, ale też z Gdyni i Sopotu.
    – Następne etapy publicznego testowania będą sukcesywnie ogłaszane. Zarówno ich terminy jak i funkcjonalne zakresy. Pracujemy na żywym organizmie. To pierwsza taka operacja w Polsce, więc ewoluuje ona w trakcie. W dużej mierze także pod wpływem wszelkich uwag, pomysłów i zgłoszeń błędów otrzymywanych od pasażerów, kierowców komunikacji miejskiej czy organizatorów transportu. Bardzo dziękujemy za to zaangażowanie – podkreśla Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w InnoBaltice.

Usługi testowe Systemu FALA będą dostępne równolegle do wszystkich działających kanałów sprzedaży biletów publicznego transportu zbiorowego, z których dotąd korzystali mieszkańcy. Każdy pasażer będzie sam decydował, w jaki sposób nabywa bilety.
 
Więcej informacji o projekcie i zasadach testowania na www.systemfala.pl.

  • ikonaOpublikowano: 28.12.2023 15:32
  • ikona

    Autor: Agnieszka Janowicz (a.janowicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 29.01.2024 09:34
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Jałoszewski
ikona