Kultura

Papaya Young Directors szansą dla młodych!

Plakat informujący o finale konkursu Papaya Young Directors 2020 // mat. prasowe PYD

Plakat informujący o finale konkursu Papaya Young Directors 2020 // mat. prasowe PYD

Finał konkursu Papaya Young Directors, jednej z bardziej wyczekiwanych imprez branży kreatywnej, odbędzie się w Teatrze Studio w Warszawie. Transmisję z tego wydarzenia będzie można obejrzeć na czerwonym patio obok budynku Gdyńskiego Centrum Filmowego.

Gdyńskie Centrum Filmowe zaprasza na bezpośrednią transmisję finału konkursu Papaya Young Directors, która odbędzie się w Teatrze Studio w Warszawie w sobotę, 5 września 2020 o godzinie 20:00, a jej przebieg będzie można śledzić na ekranie Kina Plenerowego, na czerwonym patio obok budynku GCF. 

Finał Papaya Young Directors to ważne wydarzenie na kulturalnej mapie Warszawy i jedna z najbardziej wyczekiwanych imprez w branży kreatywnej. To dzięki konkursowi świat filmu i reklamy co roku odkrywa nowe talenty sztuki filmowej. Podczas gali swoją premierę mają filmy stworzone przez finalistów inicjatywy, a autorzy najciekawszych produkcji otrzymują nagrody.

Wcześniejsze finały tej imprezy odbywały się między innymi w Zamku Ujazdowskim czy Elektrowni Powiśle i zawsze gromadziły tysiące widzów. W tym roku z powodu pandemii wydarzenie zostało przesunięte z maja na wrzesień.

Gala rozdania nagród 7. edycji konkursu odbędzie się w Teatrze Studio w Warszawie. Uświetnią ją występy artystów wytwórni Kayax, dla których młodzi reżyserzy stworzyli teledyski Natalii Przybysz, Barbary Wrońskiej i Skubasa. Na widowni zasiądą goście związani z konkursem. Uczestnictwo w wydarzeniu wiąże się z przestrzeganiem rygoru sanitarnego, w tym wejścia na teren imprezy przez tunel dezynfekujący.
 

O konkursie


Papaya Young Directors to jedyny konkurs w Europie dla młodych reżyserów umożliwiający bezpośrednie wejście do zawodu w branży filmowej.
Do tej pory odbyło się sześć edycji, w ramach których zrealizowano 96 filmów dla 45 sponsorów.

Warunkiem uczestnictwa jest zalogowanie się w panelu użytkownika wraz ze startem kolejnej edycji i napisanie pomysłu - eksplikacji reżyserskiej na wybrany brief marki sponsorów.

Autorzy wybranych przez jurorów najlepszych eksplikacji zapraszani są do kolejnych etapów – warsztatów, przygotowania „shootingu boardu”, a w przypadku znalezienia się w gronie finałowym otrzymują nagrodę pierwszego stopnia, czyli budżet na realizację filmu.

Prace ocenia kilkudziesięcioosobowe jury, składające się z dyrektorów kreatywnych, copywriterów, operatorów i reżyserów. Na realizację filmu finaliści otrzymują budżet oraz kontakty do firm wspierających konkurs i jego uczestników. To na przykład firmy rentalowe, studia postprodukcyjne, jak również chętni do współpracy operatorzy, scenografowie, kostiumografowie, kierownicy produkcji, kaskaderzy i kompozytorzy.
 
Pomysły można pisać samemu lub w grupach dwuosobowych. Istotne jest, aby osoba pisząca była reżyserem swojego filmu. Premiery filmów oraz wręczenie nagród odbywają się podczas gali finału konkursu w maju bądź czerwcu.

Konkurs adresowany jest do studentów i absolwentów szkół filmowych, artystycznych, humanistycznych, filmowców amatorów, jak również osób bez dyplomu w przedziale wiekowym 20-35 lat (liczone rocznikowo).

Cele konkursu:

  • wprowadzenie młodych twórców do świata reklamy
  • edukacja - autorskie warsztaty i wykłady reklamowe
  • tworzenie platformy współpracy oraz wymiary pomysłów


 
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.papayayoungdirectors.com

Źródło: www.papayayoungdirectors.com

  • ikonaOpublikowano: 27.08.2020 08:54
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.08.2020 10:35
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona