Znamy 5 autorów, których dzieła zostały nominowane do finału 13. edycji konkursu o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną. Kapituła nagrody obradowała zdalnie w poniedziałek, 23 marca. Zwycięzcę konkursu poznamy 24 maja podczas 15. Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Finaliści zostali wybrani spośród 40 sztuk zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu. O tym, które dzieła zasługują na miejsce w najlepszej piątce, zdecydowało jury w składzie: Piotr Dobrowolski, Justyna Jaworska, Jacek Kopciński, Grzegorz Niziołek oraz Jerzy Stuhr. Nominowani do finału to: Jarosław Jakubowski – autor „Incydentu”, Michał Lachman i jego „Kapelusz: Rys hagiografii”, Malina Prześluga ze sztuką „Debil”, Piotr Rowicki – autor dzieła „Listen to your heart” oraz Przemysław Wojcieszek i jego „Swietłana”. Od 18 do 22 maja zaplanowane są czytania finałowych sztuk. Natomiast ogłoszenie wyników 13. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej odbędzie się 24 maja podczas finału 15. Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Zwycięzca otrzyma statuetkę oraz nagrodę główną - 50 tysięcy złotych.Podczas finału Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, oprócz profesjonalnej kapituły, pracować będzie też jury złożone z miłośników sceny, które po przeczytaniu pięciu wybranych do finału sztuk i obejrzeniu ich czytań, przyzna własną Alternatywną Nagrodę Dramaturgiczną.W tym roku do konkursu zakwalifikowały się w sumie 254 sztuki.Dzieła wszystkich dotychczasowych finalistów Nagrody opublikowane są w bazie na stronie www.gnd.art.pl.Ogólnopolski konkurs o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną został powołany, przez prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka, w 2007 roku jako rozwinięcie i uzupełnienie Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Oba przedsięwzięcia są elementami jednego, wspólnego, najbardziej prestiżowego w Polsce projektu promocji i popularyzacji polskiej dramaturgii współczesnej.Festiwal R@Port jest konkursowym przeglądem teatralnych realizacji polskiej dramaturgii współczesnej. Natomiast Gdyńska Nagroda Dramaturgiczna to przeglądem najnowszych tekstów, które są pisane specjalnie dla teatru. Oba próbują zdiagnozować kondycję współczesnego polskiego dramatu i odpowiedzieć na pytania: jaką wizję świata odsłania nam dzisiejszy teatr, jakich dotyka problemów, jaki obraz Polski i jej mieszkańców prezentuje widzom oraz jakimi środkami to czyni? Oba konkursy mają wspólnego szefa artystycznego – Jacka Sieradzkiego i przeprowadzane są przez ten sam zespół specjalnie przygotowanych do tego zadania ludzi. Opublikowano: 25.03.2020 13:00 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 25.03.2020 13:06 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz