Nauka

Dwa miliony na wsparcie przedszkoli

Grupa przedszkolaków

Gdyńskie przedszkolaki biorą udział w zajęciach rozwijających pasje // fot. Filip Śmigielski

Podsumowujemy kolejny gdyński program dla najmłodszych dzieci. Projekt „SuperPrzedszkolaki” kosztował ponad 2 miliony złotych, a wzięło w nim udział blisko 1,5 tys. dzieci i ponad 100 nauczycieli. Korzyści dla najmłodszych – bezcenne.


To jeden z najbardziej kosztownych, gdyńskich programów edukacyjnych. Jego koszt to dokładnie 2 321 656,65 zł; z czego dofinansowanie wyniosło 1 973 408,15 zł. Z zajęć w ramach projektu skorzystało 1 467 przedszkolaków i ich 112 nauczycieli.

– Inwestycja w naukę to jedna z najważniejszych gdyńskich inwestycji – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Najmłodsi mieszkańcy miasta  mogą u nas liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie edukacji. Zależy nam, aby ta edukacja była innowacyjna, dostępna dla wszystkich, pomagała rozwijać pasję i wspierała rozwój.

Na co przeznaczono środki na realizację programu? Między innymi na poprawę warunków, w jakich odbywają się zajęcia, wyremontowano sale integracji sensorycznej w SP 8, SP 34, ZWE1. W kilku przedszkolach pojawiły się nowe pomoce do zajęć specjalistycznych: do zajęć logopedycznych (10 zestawów), socjoterapeutycznych (3 zestawy), korekcyjno-kompensacyjnych (6 zestawów) oraz do gimnastyki korekcyjnej (8 zestawów).

Kupiono również laptopy wraz z oprogramowaniem (24 szt.), tablic multimedialnych (27 szt.), pakiety edukacyjne (143 szt.) oraz tablety do zajęć legorobotyki (143 szt.). Wszystkie trafiły do placówek, w których uczą się przedszkolaki.

Niezwykle ważne były szkolenia dla nauczycieli, które pozwalają im podnieść kompetencje zawodowe, by móc jeszcze lepiej wspierać dzieci. I tak w ramach programu zorganizowano:
  •           szkolenie z zakresu kreatywnej pedagogiki – 68 os.
  •           szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności matematycznych w przedszkolu – 58 os.
  •           szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności informatycznych w przedszkolu – 62 os.
  •           szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności językowych w przedszkolu – 42 os.
  •           szkolenie z metod aktywizujących w pracy w przedszkolu – 27 os.
  •           szkolenie z metodyki nauki czytania i liczenia w przedszkolu – 40 os.
  •           szkolenie z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – 51 os.
  •           szkolenie z zakresu arteterapii w przedszkolu – 36 os.
  •           szkolenie z zakresu wykorzystywania narzędzi TIK w edukacji przedszkolnej – 69 os.
  •           szkolenie z zakresu biblioterapii w przedszkolu – 27 os.
  •           szkolenie z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – 46 os.
  •           spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego – 25 os.
Czternastu nauczycieli zdecydowało się na dofinansowywane studia, w jednym przypadku z języka angielskiego, w 13 z integracji sensorycznej.

Dla dzieci zorganizowano pasjonujące zajęcia w ich placówkach:
  • zajęcia specjalistyczne: logopedyczne (1 535 h), socjoterapeutyczne (362 h), korekcyjno-kompensacyjne (448 h), integracji sensorycznej (408 h) oraz gimnastyka korekcyjna (622 h);
  •          zajęcia matematyczno-logiczne – 590 h;
  •          zajęcia j. angielskiego – 933 h;
  •          zajęcia z legorobotyki – 680 h;
  •          zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – 492 h;
  •          zajęcia teatralne – 426 h;
  •          zajęcia taneczne – 200 h;
  •          zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej – 123 h;
 
Odbyły się również konsultacje dla rodziców: z logopedą 82 h, z psychologiem dziecięcym 216 h. Kolejne projekty już wkrótce.

  • ikonaOpublikowano: 27.03.2024 08:08
  • ikona

    Autor: Aneta Marczak (a.marczak@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.03.2024 16:38
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona