Nauka

Experyment z „Oscarem designu”

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Nowy logotyp Centrum Nauki Experyment w Gdyni został doceniony przez międzynarodowe środowisko projektantów. Wizualizacja przełożona na język graficzny przez specjalistów z TOFU Studio jest nowoczesna, dynamiczna i kreatywna. Dlatego bez wątpienia rebranding Experymentu zasłużył na „Oscara designu”.

 
Red Dot to jeden z największych na świecie konkursów projektowych. W jego ramach od 1955 roku wręczana jest nagroda przyznawana przez Design Zentrum w Nadrenii Północnej-Westfalii w Essen. To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie wzornictwa przemysłowego i komunikacji, nazywane „Oscarem designu”.  Co roku do konkursu napływa kilka tysiecy zgłoszeń, a o tym, kto wygra, decyduje jury złożone z uznanych ekspertów.

Nagrodzone projekty są prezentowane podczas uroczystej gali w Red Dot Design Museum – budynku dawnej kopalni Zollverein w Essen, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
 
W 2021 roku projektanci, agencje i firmy z całego świata ponownie zgłosiły swoje pomysły do nagrody Red Dot Award: Brands & Communication Design. Przedstawiciele Europy, Azji i Ameryki po raz kolejny wykorzystali platformę konkursową do rzetelnej oceny ich projektów.

Zgodnie z zasadą tegorocznego konkursu, która brzmiała: „W poszukiwaniu dobrego designu i kreatywności”, 24-osobowe jury złożone z międzynarodowych ekspertów oceniło każdy z nadesłanych projektów komunikacyjnych w sposób fachowy, indywidualny oraz kompleksowy.

Rebranding CN Experyment w Gdyni, mat. prasowe
 
– Zmiana logotypu to trudne zadanie. Z reguły przysparza kłopotów marketingowcom i jeśli tylko nie przynosi kryzysu, to już jest wielki sukces. Tymczasem Centrum Nauki Exepryment udało się nie tylko nie wpaść w kryzys, ale jeszcze wygrać prestiżową nagrodę. To niezwykłe osiągnięcie w skali Europy i aż trudno mi znaleźć odpowiednio serdeczne słowa gratulacji dla Pani Dyrektor, Jej zespołu oraz pracowni TOFU. Takie zwycięstwa zdarzają się tylko wtedy, gdy w projekt wkłada się wielkie osobiste zaangażowanie i serce, całkowicie wykraczające poza zwykłe służbowe obowiązki. Ekipie Experymentu tego nie zabrakło. Jestem bardzo, bardzo dumna! – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
 
Podczas obrad jurorzy położyli duży nacisk na sam pomysł, formę i efekt komunikacyjny zgłoszonych projektów. Finalnie nagrodzono jednak tylko te prace, które zachwyciły ekspertów wyjątkową jakością wykonania.
 
– Wydarzenia ubiegłego roku mocno podkreśliły znaczenie komunikacji i sposobu jej projektowania. Nasze jury było zachwycone jakością wszystkich finałowych zgłoszeń do Red Dot Award: Brands & Communication Design 2021. Cieszę się, że wszystkim nagrodzonym udało się w ten sposób wyróżnić na tak mocno konkurencyjnym, międzynarodowym rynku i zaimponować naszym ekspertom. Z pewnością jest to dowód ich umiejętności projektowych oraz tego, że każdy nagrodzony projekt jest po prostu wyjątkowy – mówi prof. dr Peter Zec, założyciel i pomysłodawca konkursu Red Dot Award. 
 
W tym roku nagrodzono aż trzy projekty autorstwa gdańskiego TOFU Studio. Jednym z nich jest właśnie rebranding Centrum Nauki Experyment w Gdyni. Międzynarodowe jury najwyżej oceniło zgłoszone przez Polaków prace, przyznając im tytuł: Red Dot Award: Brands and Communication Design.

Rebranding CN Experyment w Gdyni, mat. prasowe
 
– Zespół TOFU Studio w profesjonalny sposób przełożył nasze założenia oraz oczekiwania względem nowego logotypu Centrum Nauki Experyment na język graficzny. Cieszy nas dobry odbiór tej kreacji. Znak został doceniony przez międzynarodowe środowisko projektantów. Jest nowoczesny, dynamiczny i kreatywny – tak jak oczekiwaliśmy – komentuje Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.

Nagrodzonej pracy TOFU Studio można przyjrzeć się na ich stronie internetowej.
 
Rebranding CN Experyment w Gdyni, mat. prasowe

Uroczysta gala Red Dot Award odbędzie się 12 listopada w Berline. W dniu ceremonii wręczenia nagród wszystkie zwycięskie projekty zostaną opublikowane na stronie www.red-dot.org, natomiast cykliczny Yearbook Brands & Communication Design 2021/2022 ukaże się w grudniu 2021 roku.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 31.08.2021 12:00
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 31.08.2021 21:28
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona