Numer bieżący

Akcja Zima – jak zgłaszać potrzebę odśnieżania?

Do końca marca dział Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg ZDiZ w Gdyni, wraz z firmami zewnętrznymi, będą pełnić całodobową gotowość w ramach „Akcji Zima”. Celem jest szybka reakcja na zmieniające się warunki pogodowe i zapewnienie przejezdności dróg w całym mieście.

Za zimowe utrzymanie ulic odpowiada Dział Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg. W tym sezonie miejskie służby zajmą się 277 kilometrami dróg w tzw. długości osiowej, czyli rzeczywistą trasą, jaką pokonują pojazdy odśnieżające. LiZUD będzie prowadził prace związane z zimowym utrzymaniem jezdni dróg głównego układu komunikacyjnego oraz miejskich parkingów.
Kolejne, ponad 216 kilometrów dróg, o mniejszym znaczeniu, chodników, ścieżek rowerowych oraz płatnych miejsc postojowych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania obsłużą firmy zewnętrzne.

Jak zgłaszać potrzebę odśnieżania?

Zgłoszenia dotyczące dodatkowego odśnieżania można przekazywać do Referatu Planowania i Standaryzacji LiZUD w dni robocze w godz. 7:00-15:30 pod nr. tel. 725 269 686. Po godzinach pracy urzędu, w weekendy i święta, interwencje przyjmuje Straż Miejska – numer 986.
Za utrzymanie zimowe Obwodnicy Trójmiasta odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Gdańsku.
W każdej z baz LiZUD działa całodobowy zespół dyspozytorski, zaplecze techniczne i magazyny soli o łącznej pojemności 2 tys. ton. Dzięki temu służby mogą reagować na pogarszające się warunki pogodowe w ciągu nie więcej niż godziny od wystąpienia zjawiska zimowego.

ikona