Spółka PKP PLK wybrała potencjalnego wykonawcę robót na linii 202 Chylonia – Lębork, w tym budowy tunelu na ul. Puckiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE S.A. Odwołania dotyczące tej decyzji można było składać do 19 września, w innym przypadku umowa zostanie podpisana pod koniec roku. Zgodnie z kontraktem na realizację zadań inwestycja ma być gotowa do połowy 2030 roku. Wyceniona na ponad 3 miliardy i 735 milionów złotych inwestycja to nie tylko dodatkowe tory dla pociągów trójmiejskiej SKM i nowe przystanki, ale też m.in. wyczekiwany przez gdynian tunel na ul. Puckiej.Najważniejsze zmiany, które ma przynieść cały projekt to m.in.: przebudowa sieci trakcyjnych, torów i obiektów inżynieryjnych na łącznym odcinku 55 kilometrów, drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork, dwa tory tzw. aglomeracyjne (dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia – Wejherowo, kolizyjne przejazdy kolejowe zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami – w tym wyczekiwany od lat tunel na ulicy Puckiej, przebudowa przystanków i stacji: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork, nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze), zwiększona dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami.Docelowo wszystkie zmiany pozwolą na szybsze podróżowanie pociągami. Szacuje się, że odcinek Gdynia – Słupsk będzie możliwy do pokonania nawet o 15 minut szybciej niż obecnie. Zwiększy się maksymalna prędkość pociągów pasażerskich i towarowych. Pojawi się też możliwość kolejnych modernizacji – mowa docelowo o przyspieszeniu ruchu nawet do 200 kilometrów na godzinę. Opublikowano: 25.09.2025 12:29 Autor: Dominika Sobiech (dominika.sobiech@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 25.09.2025 12:29 Zmodyfikował: Dominika Sobiech