Uwaga! Obowiązuje zakaz wchodzenia do lasu w związku z ASF (afrykański pomór świń). Szczegóły w komunikacie.
Społeczeństwo

Stacja SKM Leszczynki po remoncie

Nowe wejście na stację SKM Gdynia Leszczynki. Fot. Przemysław Kozłowski

Nowe wejście na stację SKM Gdynia Leszczynki. Fot. Przemysław Kozłowski

Choć spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście nie może jeszcze oficjalnie pochwalić się wyremontowaną stacją Gdynia Leszczynki, bo wciąż trwają odbiory, to mieszkańcy już korzystają z nowej infrastruktury. Zapraszamy na fotorelację ze stacji w nowej odsłonie.


Gdyńskie chodniki przyprószył pierwszy śnieg, który w środę, 22 listopada utrzymywał się przez kilka godzin, zmuszając przechodniów do bardziej ostrożnego marszu niż na co dzień. Mimo to na 200-metrowym peronie przystanku SKM Gdynia Leszczynki jest sucho i bezpiecznie – tu nikt nie powinien się pośliznąć. A to dzięki zadaszeniu na niemal całej długości peronu oraz antypoślizgowej nawierzchni.

Po dwóch latach i czterech miesiącach od rozpisania przez spółkę PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przetargu na modernizację stacji SKM Gdynia Leszczynki, przystanek ten wygląda zgoła inaczej niż w 2021 roku. Nic dziwnego – stara, prawie 50-letnia stacja została wyburzona i zbudowana od nowa. Remont utrudniał życie mieszkańcom – jesienią ub. r. stacja była przez ponad miesiąc zamknięta, podobnie jak i tunel pod torami. Warto jednak było czekać, by dziś cieszyć się z nowoczesnego przystanku, uzbrojonego w wygodną i funkcjonalną infrastrukturę oraz małą architekturę, choć ze względu na trwające wciąż odbiory, SKM nie chwali się jeszcze zakończeniem remontu.

Stacja SKM Gdynia Leszczynko przed remontem.Stacja SKM Gdynia Leszczynki po remoncie.
Peron na stacji SKM Gdynia Leszczynki przed i po remoncie. Fot. Przemysław Kozłowski, Sławomir Okoń


Ze stacji zniknęła archaiczna, krótka wiata i popękany, rdzawy peron, wymieniono torowisko. Do tunelu pod torami prowadzi nawiązujące architekturą do brutalizmu wejście z modnego, nagiego betonu. Na peron można dostać się windą, a na nim schronić przed śnieżycą lub zlewą nie tylko pod długą na 193 metry wiatą, ale i za przeszklonymi wiatrołapami. Całości dopełniają ławki, kosze, tablice informacyjne, elementy informacyjne dla osób niewidomych i słabowidzących, ścieżki prowadzące, pola uwagi, pasy ostrzegawcze, oznakowanie strefy zagrożenia i oznakowanie schodów w obrębie peronu i dojść na przystanek.

Inwestycja została realizowana w ramach projektu „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 22.11.2023 10:52
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 22.11.2023 16:28
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona