Już od października mieszkańcy Gdyni będą mogli załatwić urzędowe sprawy także na Oksywiu oraz Chwarznie-Wiczlinie – bez konieczności dojazdu do centrum. Powstaną dwa nowe punkty obsługi mieszkańców. Będzie można w nich dokonać formalności związanych m.in. z dowodami osobistymi, rejestracją samochodu czy zameldowaniem. Mieszkańcy nie będą musieli dojeżdżać do centrum Pojawią się terminale, a dowody będzie można odebrać w dzielnicach Mieszkańcy nie będą musieli dojeżdżać do centrum Już wkrótce kontakt z Urzędem Miasta Gdyni będzie łatwiejszy – zarówno mieszkańcy zachodniej części miasta, jak i północnych dzielnic będą mogli załatwić urzędowe sprawy blisko swojego domu, w nowych filiach magistratu. To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Gdyni. W dzielnicy Oksywie i w dzielnicy Chwarzno-Wiczlino otwieramy nowe, dodatkowe terenowe punkty obsługi mieszkańców. Punkt już istniejący w Riverze oczywiście nadal zostaje czynny i będzie można w tych wszystkich terenowych punktach załatwiać swoje sprawy, z którymi dotąd musieliśmy jechać do centrum miasta. Uważam, że to bardzo ważny krok w stronę wygody mieszkańców i łatwego kontaktu z urzędem – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni. Pojawią się terminale, a dowody będzie można odebrać w dzielnicach Nowe punkty planowo będą pracować od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00. Pracownicy Urzędu Miasta będą w nich obsługiwać mieszkańców w zakresie najpopularniejszych, najczęściej załatwianych w urzędzie spraw. W tych punktach będzie można się zameldować, wyrobić też dowód osobisty i zarejestrować samochód. Co ważne, będzie można również wnieść opłatę za dane usługi bezpośrednio przy stanowisku, przy którym będziecie Państwo obsługiwani. Będą terminale płatnicze, co jest nowością w Urzędzie Miasta. Chcemy, aby w tym samym terminie takie terminale pojawiły się też przy wszystkich stanowiskach w Urzędzie Miasta, przy których muszą być wnoszone opłaty – zapowiada Łukasz Kobus, dyrektor generalny Urzędu Miasta Gdyni. Oznacza to, że zniknie konieczność udawania się do kasy. To nie koniec nowych rozwiązań – do tej pory wniosek o wydanie dowodu osobistego można było złożyć w punkcie zlokalizowanym w Centrum Riviera, ale sam odbiór dokumentu był już możliwy wyłącznie w głównej siedzibie urzędu (przy al. Marsz. Piłsudskiego). Od października gotowy dowód będzie można natomiast odebrać już w punktach terenowych – zarówno we wspomnianej Rivierze, jak i w nowych lokalizacjach na Oksywiu oraz Chwarznie-Wiczlinie.Dokładne lokalizacje nowych terenowych punktów obsługi mieszkańca zostaną podane w późniejszym terminie. Przypomnijmy, że niezmiennie w Gdyni funkcjonuje także Cyfrowy Urząd, czyli platforma internetowa dostępna pod adresem nasze.miasto.gdynia.pl/cu/, na której możemy złożyć wnioski dotyczące niektórych spraw urzędowych zdalnie, bez wychodzenia z domu.Na poniższej mapie zaznaczono istniejące punkty Urzędu Miasta Gdyni, w których są obsługiwani mieszkańcy (czerwone znaki) oraz przybliżone lokalizacje nowych filii (zielone pola). Opublikowano: 07.06.2025 12:00 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)