Z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku, 19 stycznia (od godziny 20:00) do soboty, 20 stycznia (do 16:00). Zatem planując załatwianie online spraw urzędowych, należy uwzględnić przerwę w dostępie do tej usługi. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego. Profil zaufany to środek identyfikacji elektronicznej, dzięki któremu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia twojej sprawy. Jak założyć Profil Zaufany? Profil Zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Jak to zrobić? Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku. Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta. Możesz także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie wysyłasz przez internet, kiedy rejestrujesz konto. Natomiast swoje dane potwierdzasz osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Pracownik punktu potwierdzającego poprosi Cię o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie.W dniach 19-20 stycznia z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie tymczasowo niedostępny. Opublikowano: 16.01.2024 10:11 Autor: Paweł Marszałkowski (pawel.marszalkowski@gdyniasport.pl) Zmodyfikowano: 16.01.2024 16:26 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl