Aktualności

Kraków oddycha Gdynią

Gdyński pawilon na Rynku Głównym w Krakowie // fot. Jan Graczyński/ krakow.pl

Gdyński pawilon na Rynku Głównym w Krakowie // fot. Jan Graczyński/ krakow.pl

Szum fal, niezwykła atmosfera i świeże, nadmorskie powietrze – to wszystko mogą poczuć i usłyszeć krakowianie. Gdynia zawitała do królewskiego miasta i zostanie tam na weekend. Wszystko w ramach kampanii „Odetchnij w Gdyni”. Ma ona zachęcić mieszkańców południowej Polski do tego, aby odwiedzili nasze miasto. Z tej okazji na Rynku Głównym w Krakowie stanął specjalny pawilon. Wchodząc do niego, można poczuć Gdynię wszystkimi zmysłami.


Morze na południu Polski? To możliwe. Gdynia zawitała do Krakowa i zaprasza w swoje progi. W piątek, 3 grudnia w królewskim mieście wystartowała kampania „Odetchnij w Gdyni”. Jest ona skierowana do mieszkańców południowej Polski. Ma ich zachęcić do wizyty w naszym mieście i pokazać, że nadmorski klimat i krajobraz zachwyca o każdej porze roku, również poza sezonem turystycznym.

Od 3 do 5 grudnia wszyscy chętni będą mogli poczuć się jak w Gdyni i zakosztować jej wszystkimi zmysłami. To za sprawą specjalnego pawilonu, który stanął na Rynku Głównym w Krakowie. Odwiedzając go, można odetchnąć morską bryzą, posłuchać szumu fal, podziwiać nadmorskie widoki, a także skosztować „gdyńskiej rybki” – pierniczka w kształcie ryby.



Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują i wspierają się w promocji lokalnej branży turystycznej. Kampania, która ruszyła właśnie w królewskim mieście, tylko to potwierdza. Do udziału w akcji zapraszali Katarzyna Gruszecka-Spychała – Wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki oraz Jerzy Muzyk – II Zastępca Prezydenta ds. Zrównoważonego Rozwoju, którzy wzięli udział w briefingu zorganizowanym na krakowskim rynku.

– Postanowiliśmy zrobić mały prezent świąteczny wszystkim mieszkańcom i odwiedzającym królewskie miasto – Kraków i sprawić, że można tu usłyszeć krzyk mew, a także poczuć Gdynię i odetchnąć nią w specjalnym pawilonie. W ten sposób chcemy zaprosić ludzi, którzy tu żyją i stąd pochodzą, do naszego fantastycznego miasta, zachwycić ich tym, co proponuje Gdynia zimą i przekonać, że warto z tego skorzystać. Już montując nasz pawilon, widzieliśmy, że zainteresowanie akcją jest ogromne, a zatem sądzę, że będziemy tu wracać, a być może krążyć też po innych miastach w Polsce – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

– Ideę akcji można by zdefiniować w jednym zdaniu: „Bądź turystą w swoim kraju i dostrzegaj te wartości, które są na wyciągnięcie ręki – bez konieczności odbywania dalekich podróży”. W czasie pandemii, kiedy nasze możliwości turystyczne zostały znacząco ograniczone, szukaliśmy rozwiązań, które są na wyciągnięcie ręki. Doszliśmy do wniosku, że zarówno Gdynia, jak i Kraków mają tyle wartości, że tak naprawdę często nie jesteśmy w stanie, nawet będąc mieszkańcami tych fantastycznych miast, skorzystać w całości z tego potencjału. Dzisiejsza impreza na wietrznym i chłodnym krakowskim rynku to w pewnym sensie rewizyta związana z aktywnością Krakowa – przy ogromnym wsparciu samorządu gdyńskiego – w okresie letnim. Wtedy to Kraków miał przyjemność prezentować swoje walory jako turystyczne miasto, do którego warto przyjeżdżać. Idea, którą tutaj wspólnie realizujemy, jest ze wszech miar właściwa. Pokazuje to, co być może dla wielu mieszkańców Polski jest znane, ale dla niektórych wciąż jeszcze nieodkryte. Jestem pod ogromnym wrażeniem, że na krakowskim rynku słyszę szum fal. Daje to namiastkę pewnego rodzaju wyciszenia i spokoju, bo Bałtyk zawsze kojarzy się z ukojeniem i uspokojeniem. Sądzę, że to doskonała inicjatywa. Fantastycznie Gdynia się prezentuje – mówi Jerzy Muzyk, II Zastępca Prezydenta ds. Zrównoważonego Rozwoju.

W ramach akcji na krakowskim rynku zorganizowano także konkurs wiedzy o Gdyni. Mogli wziąć w nim udział zarówno krakowianie, jak i turyści. Do zdobycia były gdyńskie gadżety i upominki.

Briefing prasowy przy gdyńskim pawilonie na Rynku Głównym w Krakowie. Przed pawilonem (od lewej): Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa i Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Przed nimi dziennikarze i mieszkańcy Krakowa // fot. Jan Graczyński/ krakow.pl

Co o gdyńskiej kampanii myślą mieszkańcy Krakowa i osoby, które odwiedzają to miasto?

– Uważam, że to rewelacyjny pomysł. Estetyka niesamowita. Wchodzi się do środka i nagle jest się nad morzem, w Gdyni, więc na pewno przyciąga. Bardzo fajny projekt. Na pewno się wybiorę. Może ten projekt będzie inspiracją – mówi Iwona, mieszkanka Krakowa.

– Fajna akcja. Kiedy miałam 13-14 lat, pojechałam na miesiąc nad morze z rodzicami, pod namiot. Byliśmy w Gdyni i Gdańsku i okolicznych miastach. Dobrze to wspominam. Większość Polaków woli jeździć za granicę niż poznawać swój kraj, ale to drugie to lepsza opcja – mówi Julia, turystka z Siemianowic Śląskich.

Kierunek: Gdynia


Krakowianie i turyści, którzy zawitają do gdyńskiego pawilonu, będą mogli się przekonać, że warto wybrać się nad morze również jesienią czy zimą. Dlaczego? W tym okresie w Gdyni można liczyć na spokój, który jest potrzebny do odpoczynku, bliskość natury, kameralną atmosferę i czyste powietrze. To wszystko w połączeniu z dobrą kuchnią, a także wieloma innymi atrakcjami, m.in. kulturalnymi, tworzy ofertę idealną.

Pokazuje to krótki film, który na potrzeby kampanii „Odetchnij w Gdyni” stworzyła Gdyńska Szkoła Filmowa.



Poza tym wszyscy, którzy zdecydują się przyjechać do naszego miasta w zimie – czy to na weekend, czy na dłuższy pobyt – będą mogli skorzystać z oferty specjalnej. W ramach akcji „Odetchnij w Gdyni” przygotowano trzy rodzaje pakietów turystycznych: aktywny, kulturalny i rodzinny. Dzięki nim będzie można skorzystać z miejskich atrakcji i wyjechać z Gdyni z miłymi wspomnieniami. Pakiety to m.in. zniżki do instytucji kultury czy zaproszenie na nadmorski trening pod okiem instruktora.

Do akcji przystąpiło kilkanaście gdyńskich hoteli: Antares, Hotel Baltic, Courtyard by Marriot Gdynia Waterfront, Dom Marynarza, Hotel Gdynia Boutique, Hotel Jakubowy, Mercure Gdynia, Hotel Morski, My Story Gdynia, Hotel Nadmorski, Quadrille Relais & Chateaux, Różany Gaj, Willa Lubicz, Longstay Premium Apartments oraz Mały Żagiel. Zatrzymując się w jednym z nich, będzie można skorzystać z pakietów.

Pakiety obowiązują od grudnia 2021 do marca 2022 roku.

Szczegóły na stronie kampanii: www.gdynia.pl/odetchnijwgdyni.

Konkurs „Ślady Gdyni w Krakowie”


W ramach kampanii ogłoszono również konkurs fotograficzny „Ślady Gdyni w Krakowie”. Potrwa on od 3 do 28 grudnia. Zasady są proste. Wystarczy zrobić zdjęcie, które będzie symbolicznie łączyć Gdynię i Kraków, opublikować je na Instagramie bądź wysłać mailem na adres organizatorów: promocja@gdynia.pl. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody, w tym pobyt w jednym z gdyńskich hoteli.

O szczegółach konkursu piszemy w osobnym artykule portalu gdynia.pl.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 05.12.2021 16:20
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 10.12.2021 09:41
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona