Gdynia zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy fanpage instytucji publicznej na Facebooku. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 23 maja 2012 w Warszawie podczas Zjazdu Rzeczników Prasowych i Specjalistów ds. Komunikacji w Administracji Publicznej. Odebrała ją Dorota Nelke – główny specjalista ds. miejskiego portalu internetowego, która od początku samodzielnie prowadzi gdyńską stronę na Facebooku. Dzięki jej pomysłom i aktywności nasze miasto wygrało konkurs w kategorii „fanpage istniejący” (utworzony przed rozpoczęciem akcji „Czas na Facebook”). Drugie miejsce zajął fanpage Stulecie Gmachu ZUW, a na trzecim znalazł się fanpage Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.Dodajmy, że gdyński fanpage ma obecnie ponad 13.700 fanów. Konkurs "Czas na Facebook" zorganizowały firma QNT Systemy Informatyczne i serwis PUBLICZNI.PL. Jego celem było zachęcenie instytucji publicznych do aktywnego zaangażowania się w działania w mediach społecznościowych, dlatego fanpage oceniane były w dwóch kategoriach: „fanpage istniejący” oraz "fanpage nowy" (utworzony po ogłoszeniu konkursu 18.11.2011). Do konkursu przystąpiły różne instytucje: były wśród nich duże urzędy państwowe, przedstawiciele miast, gmin i powiatów, ale też biblioteki publiczne, ośrodki kultury czy informacji turystycznej. Dokonując oceny Jury wzięło pod uwagę następujące kryteria: - aktywność prowadzącej fanpage instytucji, w szczególności związana z zachętami użytkowników do interakcji,- kreatywność w prowadzeniu strony, - umiejętność wykorzystania narzędzi społecznościowych dostępnych w serwisie Facebook. Opublikowano: 24.05.2012 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)