1158 (758) 2014-08-22 - 2014-08-28

Red Bull Air Race Gdynia 2014 w liczbach

Opadły emocje związane z Red Bull Air Race Gdynia 2014, a w powietrzu nie ma już śladu po smugach dymu jakie zostawiały maszyny sterowane przez najszybszych pilotów świata.

Podczas trzech dni trwania Red Bull Air Race Gdynia, przez teren imprezy przewinęło się około 855 tysięcy widzów. W piątek dokładnie 137 286, dzień później 300 704, a niedzielny finał obejrzało 417 166 widzów. Mimo tak dużej liczby oglądających, było to nadzwyczaj spokojne wydarzenie - podkreśla Bartosz Bartoszewicz, szef zespołu przygotowawczego. Policja, Straż Miejska i Straż Pożarna w ciągu trzech dni nie odnotowały interwencji na terenie imprezy masowej. Z danych Policji wynika, że liczba popełnionych przestępstw w analogicznym okresie w roku 2013 była większa, niż podczas imprezy. W 2013 roku było 47 interwencji, a podczas Red Bull Air Race 44.

Zdecydowana większość widzów zgodnie z namowami, zdecydowała się skorzystać z transportu publicznego. Autobusy i trolejbusy ZKM wykonały 958 dodatkowych kursów przez 3 dni trwania imprezy, przewożąc 235 500 pasażerów udających się na RBAR. Natomiast kolejki SKM przewiozły 417 000 osób. Ogółem na tory wyjechało 728 składów pociągów, z czego 489 rozkładowych.
Gdyńska baza noclegowa liczy 4900 miejsc (1595 w hotelach). W trakcie weekendu 25 - 27 lipca wszystkie te miejsca były zajęte. Rezerwacja pokoju była praktycznie niemożliwa już na wiele tygodni przed imprezą. Faktycznie odpłatnie nocowało w Gdyni o wiele więcej osób, bo statystyki nie uwzględniają kwater prywatnych. Oblężenie przeżywały także hotele w sąsiednich miastach, o czym wspominaliśmy wcześniej. Zadowoleni są także restauratorzy. Przeprowadziliśmy ankietę wśród wszystkich właścicieli restauracji na Gdyńskim Szlaku Kulinarnym. 100% z nich zadeklarowało zwiększone obroty - zaznacza Bartoszewicz.
Warto zaznaczyć, że gdyńska impreza jako jedyna w tegorocznym cyklu lotniczych mistrzostw świata Red Bull Air Race była całkowicie bezpłatna dla widzów, co jednocześnie przełożyło się na liczbę obserwatorów. Urząd Miasta Gdyni oraz Gdyński Ośrodek Sportu i Rekreacji łącznie wydały na organizację imprezy 11 573 mln zł. W przeliczeniu na jednego widza to kwota 13,54 zł.

ikona