Gdynia, wspólnie z Gdańskiem, promuje się na Międzynarodowych Targach Inwestycyjnych MIPIM do Cannes. Przez cztery dni, począwszy od wtorku 10 marca, prezentuje m.in. Śródmieście Morskie Gdyni.Dołączamy do ekipy targowej na zaproszenie Gdańska. Uważamy, że w promocji całej metropolii jest siła - mówi wiceprezydent Katarzyna Gruszecka - Spychała reprezentujaca miasto w Cannes. Siedemdziesiąt hektarów terenu inwestycyjnego położonego na styku lądu i morza, przylegającego bezpośrednio do centrum ćwierćmilionego miasta to unikat na skalę światową. To nowa dzielnica, w której zamieszka 9 tysięcy ludzi, a pracę znajdą kolejne 4 tysiące. Charakterystyczne dla krajobrazu miasta dwie wieże Sea Towers to pierwsze z wykonanych inwestycji. Latem do użytku oddany zostanie hotel Marriot i budynek biurowy banku wraz z położonymi nad samym morzem kawiarniami i restauracjami. Ruszyła też inwestycja mieszkaniowo-usługowa o nazwie Port Rybacki. To sześć budynków mieszkalno-usługowych, które mają powstać do 2017 roku na pirsie otoczonym z trzech stron morzem. Równolegle budowana będzie nowa marina na 120 jachtów.MIPIM, obok monachijskich targów Expo Real, to najważniejsze i największe w Europie targi nieruchomości. W tym roku to 19.400 m kw. powierzchni wystawienniczej, 2.225 wystawców reprezentujących 93 kraje, 21 tys. uczestników, 430 akredytowanych dziennikarzy, 3 tys. członków zarządów i prezesów firm oraz 4,5 tys. inwestorów. Biorą w nich udział obok Metropolii Gdańskiej największe polskie miasta i regiony m.in. Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice i Kraków. Opublikowano: 12.03.2015 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)