Część przedsiębiorców rejestrujących sprzedaż w sklepach za pośrednictwem kas rejestrujących ma wątpliwości jak długo należy obecnie przechowywać kopie papierowych paragonów, czyli rolek kasowych. Zasady prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas fiskalnych określono w rozporządzeniu ministra finansów z 28 listopada 2008 roku w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania. Zgodnie z tym rozporządzeniem podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących są zobowiązani do dokonywania ewidencji każdej sprzedaży oraz wydruku paragonu fiskalnego lub faktury VAT z każdej sprzedaży, jak też wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy. Kopie paragonów, czyli rolek kasowych można zniszczyć po upływie dwóch lat, licząc od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż zarejestrowana za pomocą kasy fiskalnej. źródło: Rzeczpospolita z dnia 6 sierpnia 2009 roku Opublikowano: 27.11.2014 23:10 Autor: Administrator