Kultura

Kultowy Bar Mleczny Słoneczny na nowo

 Bar Mleczny Słoneczny zyska nowy wizerunek // fot. Rafał Kołsut

Bar Mleczny Słoneczny zyska nowy wizerunek // fot. Rafał Kołsut

Znamy pierwszą z lokalizacji tegorocznego Biennale Traffic Design. Jest nią działający od blisko 60 lat bar mleczny zwany przez gdynian „Słoneczkiem". Zyska on nowy wizerunek, a to za sprawą warszawskiej pracowni Syfon Studio.

- Szukaliśmy miejsc wyjątkowych na mapie Gdyni. Padło na Bar Mleczny Słoneczny. Jest to kultowe miejsce, dodatkowo przekazywane z pokolenia na pokolenie przez rodzinę, która kocha to, co robi - mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.

Położony przy skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Żwirki i Wigury bar od momentu swojego powstania, czyli od 1959 r., cieszy się niesłabnącą popularnością wśród mieszkańców miasta. Już niebawem goście „Słoneczka” będą mogli cieszyć się nową estetyką najpopularniejszego baru mlecznego w Gdyni.

Projekt modernizacji wizualnej baru obejmie szyld, oznaczenia i witrynę. Wykona go pracowania Syfon Studio, specjalizująca się w projektach graficznych i działaniach łączących projektowanie z akcjami społecznymi czy artystycznymi. Studio współtworzą Urszula Janowska i Filip Tofil, absolwenci warszawskiej ASP, którzy w swoich pracach łączą tradycyjne techniki z nowoczesnym designem. Odświeżone oblicze wpisze się w estetykę modernistycznego Śródmieścia i zwiększy jego atrakcyjność dla turystów odwiedzających miasto. 

- Chcemy współgrać z budynkiem — wpisywać się w architekturę, a nie z niej „wystawać". Jesteśmy fanami gdyńskiego modernizmu i chcemy go eksponować – mówi Filip Tofil z Syfon Studio.

Nie jest to pierwszy wspólny projekt gdyńskiego stowarzyszenia i warszawskiej pracowni.

- Projektowaliśmy neon dla gdyńskiego sklepu "Bławatek" w ramach Re:design. A także zrealizowaliśmy wspólnie projekt 3 szyldów na warszawskiej Pradze – dodaje Tofil.

Neon "Bławatek" zaprojektowany przez Syfon Studio znajduję się przy ul. Starowiejskiej 37 // fot. trafficdesign.pl

Biennale Traffic Design jest pierwszą edycją, nowej formuły znanego od lat festiwalu łączącego działania artystyczno-projektowe, rewitalizacyjne i edukacyjne. Tegoroczne biennale odbędzie się między 30 sierpnia a 15 września i obejmie 7 lokalizacji. Kolejną poznamy na przełomie kwietnia i maja.

Traffic Design to organizacja pozarządowa działająca na rzecz poprawy stanu przestrzeni publicznej oraz edukacji kulturalnej i artystycznej. Wśród głośnych projektów zrealizowanych w 2017 r. należy wymienić m.in. odmalowanie bloku przy ul. Lelewela 7-9, metamorfozę budynku żłobka „Niezapominajka” i zrealizowaną ostatnio, w Warszawie, czwartą edycję projektu Re: design, w ramach którego powstało 12 nowych szyldów dla zakładów rzemieślniczych z Pragi Północ.

  • ikonaOpublikowano: 05.04.2018 11:00
  • ikona

    Autor: _Jan Ziarnicki (j.ziarnicki@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.04.2018 10:10
  • ikonaZmodyfikował: Jan Ziarnicki
ikona

Zobacz także