Co nowego

C.Hartwig Gdynia łączy siły z Grupą Rhenus

Fot. C.Hartwig Gdynia

Fot. C.Hartwig Gdynia

Włączenie wiodącej polskiej firmy spedycyjnej C.Hartwig Gdynia w struktury globalnej spedycji spod znaku Rhenus to obopólne korzyści. Dla spółki z Gdyni to jeszcze silniejsze wzmocnienie pozycji na polskim i europejskim rynku, zaś dla Grupy Rhenus to znaczne zwiększenie obrotów i udziału w obszarach spedycji morskiej i lotniczej w Polsce.

Transakcja, podczas której renomowana europejska firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International z siedzibą w Holzwickede (Niemcy) zakupiła polskiego spedytora, jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki.

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w pełnokontenerowej spedycji morskiej, która odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej, Wielkiej Brytanii w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym, a także importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej.

Po transakcji gdyńskie przedsiębiorstwo zostanie wzmocnione przez dostęp do globalnej sieci agentów skupionych w Grupie Rhenus, będącej jednym z wiodących światowych dostawców usług logistycznych o rocznych obrotach 5,4 miliarda euro, która zatrudnia prawie 34 tys. pracowników w 820 lokalizacjach na świecie. Rhenus oferuje rozwiązania dla szerokiej gamy branż w całym łańcuchu dostaw, w tym transportu multimodalnego, magazynowania, odprawy celnej i innowacyjnych usług o wartości dodanej.

– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – tłumaczy Przemysław Stawski, Wiceprezes Zarządu C.Hartwig Gdynia S.A.

Firma ma też plany lokalne, jak otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej oraz nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów jej klientów.

– Bycie częścią silnej Grupy pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i planować rozwój. Posiadanie stabilnego zaplecza w niezwykle dynamicznych czasach i często zmieniającej się sytuacji rynkowej daje nam i naszym klientom przekonanie, że poradzimy sobie z każdym wyzwaniem. A tych nie brakuje – wystarczy wspomnieć Brexit czy wpływ pandemii Covid-19 na branżę oraz związany z nią brak miejsca na statkach, utrudniony dostęp do pustych kontenerów czy zawieszone połączenia lotnicze - dodaje Przemysław Stawski.

Ze względu na silną świadomością marki C.Hartwig Gdynia i ugruntowaną pozycję na rynku, spółka będzie działała pod swoją dotychczasową nazwą, z dodaną jedynie nazwą nowego właściciela. Firma jest bowiem jedną z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju, której historia sięga 1858 roku, a obecność w Gdyni 1926 roku, kiedy to rozpoczął działalność oddział morski przedsiębiorstwa. Dziś spółka zatrudnia blisko 340 osób, obsługując swoich klientów w siedzibie głównej w Gdyni oraz w 9 oddziałach na terenie Polski. Prowadzi również działalność przez spółki zależne w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

  • ikonaOpublikowano: 05.11.2021 15:23
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.11.2021 15:54
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze