Co nowego

Gdynia zachwyciła turystów z południowej Polski

Gdyński pawilon na rynku w Krakowie // mat. prasowe

Gdyński pawilon na rynku w Krakowie // mat. prasowe

20.04.2022 r.

Za nami pierwsza edycja jesienno-zimowej kampanii promocyjnej pod nazwą „Odetchnij w Gdyni”. Akcję zainaugurowano w grudniu 2021 roku w Krakowie. Na Rynku Głównym stanął nowoczesny pawilon, w którym goście mogli poczuć Gdynię – odetchnąć czystym, morskim powietrzem, posłuchać szumu fal i krzyku mew, a także zapoznać się z ofertą turystyczną naszego miasta. Akcja cieszyła się ogromnym powodzeniem wśród krakowian i turystów.

 
„Odetchnij w Gdyni” to idea przełamująca standardy miejskich kampanii promocyjnych. Główną osią komunikacji była w niej wyjątkowa opowieść o prestiżu spędzania czasu w mieście, w którym nawet zimą oddycha się czystym, świeżym powietrzem oraz zachęcenie mieszkańców z południa Polski do odwiedzenia Gdyni poza sezonem.

Plakat akcji „Odetchnij w Gdyni”, mat. prasowe

Na początku grudnia Gdynia zawitała do samego serca Krakowa – na Rynek Główny, zapraszając gości do oryginalnego pawilonu. We wnętrzu odwiedzający odczuli nadmorskie miasto wszystkimi zmysłami – dzięki innowacyjnej technologii odtworzone zostało morskie powietrze, z głośników wydobywały się odgłosy szumu morza, lasu i mew,a z kolei na dużym ekranie został wyświetlony film pokazujący Gdynię w nieco mniej znanej turystom odsłonie – zimowej i połączonej z miejskimi atrakcjami.

Podczas obecności w Krakowie, obsługa z Gdyni zapewniła profesjonalną i serdeczną obsługę pawilonu, nawiązywała przyjazny dialog z gośćmi i zachęcała ich do zaplanowania pobytu w „mieście z morza i marzeń”. Odpowiadała też na wszystkie pytania odwiedzających, którzy z zaciekawieniem obserwowali akcję i często czekali w długich kolejkach, by móc chociaż na chwilę przenieść się nad morze.

Na miejscu można było skosztować gdyńskiego przysmaku, tzw. gdyńskiej rybki, miodu z pasieki położonej w centrum miasta, a także zapoznać się z materiałami promocyjnymi, w tym z folderem „Odetchnij w Gdyni”, który służył nie tylko jako materiał informacyjny, ale po rozłożeniu wyglądał jak pocztówka.


– Nasza unikalna akcja „Odetchnij w Gdyni” cieszyła się ogromnym powodzeniem wśród krakowian, o czym mogły świadczyć tłumy ustawiające się przy pawilonie na Rynku Głównym i ciekawość turystów dotycząca nie tylko samej aranżacji, ale i oferty turystycznej miasta. Warto podkreślić, że zainteresowanie Gdynią nie było chwilowe i ma również swój wyraz w statystykach odwiedzin miasta w okresie zimowym. Gościom spodobały się także aktywności sportowe, kulturalne i rodzinne przygotowane w ramach pakietów turystycznych w związku z akcją „Odetchnij w Gdyni”. Wielu z nich zachwyciło się zimową Gdynią, a niektórzy spróbowali nawet morsowania w Bałtyku. Niesamowity klimat, serdeczna i gościnna atmosfera, aranżacja wnętrza na najwyższym poziomie, wspaniali goście i możliwość odczucia Gdyni wszystkimi zmysłami – to wszystko stanowi o wyjątkowości tej kampanii. Liczymy, że Kraków był dopiero początkowym przystankiem w promocji Gdyni w innych miastach Polski – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
 
Nadrzędnym celem kampanii było wzmocnienie marki Gdyni i budowanie świadomości odbiorców poprzez wskazanie charakterystycznych wyróżników i przybliżenie walorów nadmorskiego miasta poza sezonem letnim.

We współpracy z gdyńskimi instytucjami Gdynia przygotowała trzy atrakcyjne pakiety turystyczne, które zostały podzielone tematycznie na: sportowy, rodzinny i kulturalny. Można było z nich skorzystać od grudnia 2021 do marca 2022.

– Od lat jako stowarzyszenie działamy na rzecz promocji zarówno miasta, jak i naszej bazy noclegowej oraz licznych atrakcji w Gdyni po sezonie. Uważamy, że miasto i stowarzyszenie mają bardzo wiele do zaproponowania turystom również poza wakacjami – mówi Joanna Węgrzyn-Kowenicka, dyrektor Hotelu Nadmorskiego.         

W zakresie pakietu sportowego – odwiedzający Gdynię turyści mogli skorzystać z bezpłatnych zajęć nordic walking z trenerem i morsowania z opiekunem. W pakiecie kulturalnym znalazły się 50% zniżki na zakup biletów wstępu do Muzeum Miasta Gdyni i Muzeum Emigracji.

Z kolei oferta pakietu rodzinnego obejmowała mini-warsztaty połączone z eksperymentowaniem w Centrum Nauki Experyment oraz 50% zniżki na zwiedzanie rodzinne w Muzeum Miasta Gdyni i Muzeum Emigracji.

Wskazane w ofercie kampanii muzea i Experyment w okresie zimowym odwiedziło ponad 81 tys. osób, a z samego morsowania pod okiem opiekuna skorzystało ponad 20 osób, co – jak ocenia Stowarzyszenie Morsy Gdyńskie – jest bardzo dobrym wynikiem jak na pierwsze doświadczenia z zimowym morzem.
 
Do aktywnego udziału w kampanii zaproszone zostały hotele współpracujące w ramach Gdyńskiej Rady Turystycznej, które zapewniły m.in. atrakcyjne nagrody w formie voucherów pobytowych na organizowane konkursy oraz wsparcie medialne. Według statystyk od grudnia 2021 do marca 2022 hotele należące do GRT obsłużyły 44 100 gości.
 
Warto wspomnieć, że wielu goszczących w Gdyni krakowian podzieliło się swoimi opiniami i odczuciami na blogach internetowych. Krakowskich turystów zachwycił m.in. nadmorski wschód słońca widziany z okien hotelu, bliskość wielu atrakcji w centrum miasta, smaczna kuchnia i duży wybór lokali gastronomicznych oraz możliwość odpoczynku na spowitej śniegiem plaży. 
 


Przypomnijmy, że podczas trwania akcji na oficjalnych stronach miejskich Gdyni i Krakowa zostały ogłoszone dwa konkursy – fotograficzny „Ślady w Gdyni w Krakowie”, który polegał na odnalezieniu kreatywnych skojarzeń między naszymi dwoma miastami oraz inny na najlepszą i najbardziej pomysłową odpowiedź na hasło „Odetchnij w Gdyni tak, jak lubisz”.

Łącznie przysłano ponad 120 zgłoszeń. Nagrodami głównymi były vouchery pobytowe do gdyńskich hoteli, vouchery do restauracji, a także nagrody pocieszenia – specjalne zestawy miejskich upominków.
 
Podczas grudniowego weekendu pawilon „Odetchnij w Gdyni” odwiedziło na krakowskim rynku ponad 3 600 gości, a start kampanii został odnotowany w ponad 60 publikacjach medialnych, zarówno tych internetowych, jak i prasowych.   

Zainteresowanie kampanią „Odetchnij w Gdyni” nie słabło, o czym świadczą m.in.: 112 publikacje medialne, 230 tys. odbiorców postów na Facebooku, 136 tys. odtworzeń filmu, 6,3  tys. kliknięć i  blisko 6 tys. odsłon strony www.odetchnijwgdyni.pl.
 
Pawilon Gdyni na krakowskim rynku

Kampania „Odetchnij w Gdyni” okazała się więc sukcesem nie tylko medialnym i turystycznym, ale w dużej mierze przyczyniła się do wzmocnienia pozytywnego wizerunku Gdyni oraz wzrostu rozpoznawalności marki Gdyni wśród mieszkańców południowej Polski. Co ważne, akcja pokazała, że nadmorskie miasto jest atrakcyjne turystycznie nie tylko latem.

Gdynia „poza sezonem” to miasto z najczystszym w Polsce, wysokiej jakości, dobroczynnym powietrzem oraz naturą na wyciągnięcie ręki. Przy tym oferuje atrakcyjną, ambitną ofertę spędzenia czasu wolnego, w którym nie ma miejsca na nudę.

Jedno jest pewne – Gdynię warto odwiedzić o każdej porze roku!

  • Gdyńska rybka i przypinka przygotowane do kampanii w Krakowie, mat. prasowe
  • Pawilon Gdyni na Rynku Głównym w Krakowie, mat. prasowe