Co nowego

Gdynia zaprasza na Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu

Na pokładzie galeonu Dragon organizatorzy największych atrakcji tegorocznego gdyńskiego lata spotkali się z dziennikarzami z całej Polski. Tak 16 maja rozpoczęła się kampania wizerunkowa Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu Gdynia 2008.

Do promocji wybrano największe wydarzenia kulturalno - rekreacyjne, które będą miały miejsce latem tego roku w Gdyni: Lato zaczyna się w Gdyni 21 czerwca, Gdynia Sailing Days 30 czerwca - 6 lipca, Open'er Festival 4-6 lipca, Ladies'Jazz Festival by Seat 10-13 lipca, Gdynia Design Days '08 11-27 lipca, Globaltica World Culture Festival 24-29 lipca, Koncert Sinead O'Connor 26 lipca, Koncert Erica Claptona 14 sierpnia i Scena Letnia w Gdyni Orłowie.


Promotorem letniej oferty Gdyni została znana polska aktorska, gdynianka - Anna Przybylska. Jej sesja zdjęciowa odbyła się w Warszawie. Na każdym z billboardów strój i charakteryzacja aktorki nawiązują do charakteru promowanych imprez promowanych: muzycznych, kulturalnych i żeglarskich. Autorem zdjęć jest jeden z najbardziej znanych polskich fotografów Marek Straszewski. Graficzną kreację kampanii stworzyła agencja reklamowa Yapan.
 
Mocny przekaz ma zapewnić reklama zewnętrzna. Miasto pozyskało partnerów medialnych kampanii. Są to trzej najwięksi przedstawiciele reklamy zewnętrznej w Polsce: Grupa AMS, Stroer, Clear Channel. Ekspozycja zewnętrzna potrwa do końca lipca. Nośniki wielkoformatowe pojawią się w największych 8 regionach Polski: Śląsk, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Trójmiasto, Szczecin:
- Billboardy 755 szt.
- Citylighty 760 szt.
- Nośniki przewijane typu cityscroll 25 szt.

W nakładzie 30 tys. egzemplarzy wydrukowane zostaną ulotki w języku polskim i angielskim. Reklamy ukażą się z prasie kolorowej: tygodnikach, miesięcznikach i dodatkach telewizyjnych do największych ogólnopolskich dzienników. 

W sumie budżet kampanii to 650.000 zł.

Grupą docelową kampanii są mieszkańcy innych regionów Polski, których Gdynia zaprasza na atrakcyjne wydarzenia tegorocznego lata, różnorodne imprezy biletowane i niebiletowane - koncerty muzyczne z udziałem wielkich gwiazd, parady, imprezy żeglarskie i rekreacyjne na plażach. A wszystkich, którzy zdecydują się na wypoczynek w Gdyni czeka mnóstwo innych atrakcji przygotowanych przez teatry, muzea, kluby muzyczne, sportowe, żeglarskie, centra rekreacyjne, przewoźników żeglugowych.
Pełna oferta imprez gdyńskich znajduje się na naszej stronie w kalendarzu imprez.

Z myślą o wykorzystaniu hasła w przyszłych kampaniach reklamowych, Urząd Miasta Gdyni zgłosił Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, jako graficzno-słowny znak towarowy, do rejestracji w Urzędzie Patentowym. 

Gdynia jako jedno z pierwszych polskich miast rozpoczęło kampanie reklamowe już w 2000 r. Pierwszą kampanię pod hasłem „Gdy inwestujesz... Gdynia" ogłosiliśmy w 2000 r. i trwała ona do końca 2001 r. Kolejna pod hasłem „Gdynia jest lepsza" była realizowana w 2002 i 2003 r. Kampania „Gdynia - otwarte miasto dla otwartych ludzi", w latach 2004 - 2005 to kontynuacja poprzednich.
Pierwszą kampanię promującą gdyńskie imprezy i wydarzenia w sezonie letnim pod hasłem „Lato zaczyna się w Gdyni" rozpoczęliśmy w 2006 r.


Prezydent Gdyni ujawnia hasło ampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, foto: Dorota Nelke
Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek odsłania hasło kampanii...

Prezydent Gdyni przedstawia ambasadora kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu - Annę Przybylską, foto: Dorota Nelke
...i przedstawia jej promotorkę - Annę Przybylską.

inaguracja kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu z Aurorą w tle, foto: Dorota Nelke
Inauguracja kampanii z wpływającą Aurorą w tle.

Prezydent Gdyni udziela wywiadów podczas inauguracji kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, foto: Dorota Nelke
Prezydent Wojciech Szczurek zaprasza do Gdyni, odpowiada, wyjaśnia...

Prezydent Gdyni i ambasador kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu - Anna Przybylska, foto: Dorota Nelke
...i pozuje razem z Anną Przybylską.

Anna Przybylska pozuje na tle billboardu kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, foto: Dorota Nelke
Anna Przybylska na tle jednego z trzech billboardów kampanii.

billboard żeglarski kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, foto: Dorota Nelke
Billboard reklamujący imprezy żeglarskie.

billboard kulturalny kampanii Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, foto: Dorota Nelke
Billboard imprez kulturalnych.

foto: Dorota Nelke

ikona

Najnowsze