Co nowego

Oddychający mural #wGdyni

"Antysmogowy" mural powstał przy al. Zwycięstwa 220. // fot. mat. prasowe

01.10.2021 r.

Gdyński mural o powierzchni 150m2 ma taki sam pozytywny wpływ na środowisko, jak posadzenie 150 drzew. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej powłoki antysmogowej. Na kreatywny i ekologiczny pomysł wpadła firma No Fluff Jobs z siedzibą w Gdyni. Mural jest elementem trwającej kampanii „IT Heroes – bohaterowie codzienności”, której celem jest przełamanie stereotypów związanych ze społecznością IT i pokazanie programistów jako osób, które czynnie uczestniczą w cyfrowej rewolucji, ułatwiając codzienny dostęp do wiedzy, usług czy towarów. Oddychające murale powstaną jeszcze w Poznaniu i Krakowie.


No Fluff Jobs to polski, branżowy portal z ofertami pracy dla branży IT, dostępny w 6. krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W ramach kampanii „IT Heroes – bohaterowie codzienności” firma zaplanowała stworzenie oddychających murali w 3 polskich miastach. Pierwszą kreację na budynku w Gdyni przy al. Zwycięstwa 220, już można podziwiać!
 

Oddychający mural? Jak to możliwe?

 
Mural powstał dzięki zastosowaniu powłoki antysmogowej Airlite, która usuwa bakterie, brzydkie zapachy i zanieczyszczenia powietrza (NOX, SOX, CO, NH3, formaldehyd czy benzen). Oznacza to, że użycie Airlite na 150m2 gdyńskiego muralu ma tak samo pozytywny wpływ na środowisko jak posadzenie 150 drzew. W ramach kampanii No Fluff Jobs powstaną jeszcze 2 murale o właściwościach antysmogowych. Jeden pojawi się w Krakowie, a drugi w Poznaniu. Wykona je firma WAKEUPTIME, a sam projekt został przygotowany przez ilustratora po stronie autora kampanii:
 
– Razem z gdyńską ścianą będą (wszystkie 3 murale - przy. red.) działać jak 360 drzew każdego dnia, przez okres paru miesięcy. Kampania zredukuje spaliny wydalane przez 143 samochody benzynowe Euro 6 każdego dnia. Super, że mamy firmy takie jak No Fluff Jobs, które traktują odpowiedzialnie temat środowiska i w świadomy sposób dbają jego jakość – mówi Marcin Budziński, dyrektor kreatywny WAKEUPTIME.
 
Mural widziany nocą. // fot. mat. prasowe
mat. prasowe

Poznaj bliżej programistów



Zadaniem najnowszej kampanii No Fluff Jobs jest zaprezentowanie sylwetek ponad 100 bohaterów wśród specjalistów IT, którzy brali udział w ciekawych i potrzebnych projektach, a dotychczas pozostawali w cieniu. Jest ona również odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na ich usługi i kadrowe braki w branży IT.
 
– Digitalowa rewolucja dzieje się na naszych oczach. Co chwilę na rynku pojawiają się cyfrowe rozwiązania, które ułatwiają nam życie. Za większością projektów stoją właśnie programiści. To ich praca przybliża nam świat technologii, czyniąc je miejscem przystępnym i bezpieczny – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.
 
Opisy i kreacje bohaterów znaleźć można na stronie No Fluff Jobs.