Komunikaty dla mediów

Gdyńska Hala Targowa - czyli zakupy z duszą

Miejskie Hale Targowe przy  ulicy Wójta Radtkego 36/40 w Gdyni zyskują nowe oblicze.  Nie tylko wyremontowane wnętrza, ale  nowe logo, nowa stronę internetową , a  najbliższym czasie możemy spodziewać się tutaj szeregu akcji  i wydarzeń specjalnych, które pokażą jak wyglądają „zakupy z ludzką twarzą".
 
Co, gdzie i od kogo kupić można sprawdzić jeszcze przed wyjściem z domu -  w internecie na stronie http://www.haletargowegdynia.pl/.   Jest tu także sporo ciekawostek - o historii i modernistycznej architekturze obiektu budowanego w latach 1935-1938, który wówczas był  jednym z najciekawszych przykładów konstruktywizmu z Europie.
 
Niemniej ważni niż  zakupy, w miejscu z duszą są ludzie tu pracujący. A kupcy gdyńskich hal targowych, to setki lokalnych przedsiębiorców i rzemieślników... Dla klientów zakupy na hali oznaczają prawdziwe spotkania, a nie anonimowe transakcje elektroniczne w bezdusznych centrach handlowych. Zakupy z ludzką twarzą, to także  możliwość poznania pochodzenia produktów, ich walorów i właściwości, bezpośrednio od sprzedawcy lub nawet producenta, a nie z ulotek reklamowych.
 
Do odwiedzin Miejskich Hal Targowych mają zachęcać także wydarzenia specjalne. Pierwsze odbyło się w sobotę 12 kwietnia. Kulinarny pokaz przygotowała Ewa "Malika" Szyc-Juchnowicz, szefowa restauracji Malika. Bohaterka jednego z telewizyjnych programów serwowała potrawy z Maroka, Tunezji i Algierii. Chętni mogli także wziąć udział w specjalnym spacerze kulinarnym.
 
Gdynianie i mieszkańcy całego Trójmiasta oraz goście mogą spodziewać się w niedalekiej przyszłości kolejnych tego rodzaju pokazów  i spacerów tematycznych, ale także warsztatów dla dzieci, plenerów fotograficznych, otwartych kameralnych koncertów, konkursów i  spotkań ze znanymi gdynianami oraz  osobami związanymi z miastem.
 
Kontakt: Jacek Debis, dyrektor ds. projektów strategicznych w Agencji Rozwoju Gdyni, e-mail: jacek.debis@arg.gdynia.pl, tel.: 58 732 85 59.

Zdjęcia do pobrania i bezpłatnego wykorzystania, fot. P. Kozłowski:

ikona