Komunikaty dla mediów

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Urząd Miasta Gdyni znów otwarty dla mieszkańców, na nowych zasadach, fot. Hanna Kozicka

Urząd Miasta Gdyni znów otwarty dla mieszkańców, na nowych zasadach, fot. Hanna Kozicka

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Urząd Miasta Gdyni jest gotowy do zwiększonej obsługi mieszkańców w budynkach magistratu. Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji - zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.

Bezpieczne wizyty w urzędzie


Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni. Wraz z początkiem czerwca rozpoczynamy spotkania z interesantami z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Przypomnijmy, że od 1 czerwca wizyty prowadzone są w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.

Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).

- Obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała w ostatnich tygodniach bardzo sprawnie, ale wiemy, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Wraz ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewni maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek spotykają się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta - przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.

Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online


Co ważne, warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania. Funkcjonuje rezerwacja telefoniczna na najbliższy tydzień, do wyczerpania miejsc (w każdy piątek od 7:00 do 15:00). Od 5 czerwca ruszy też rejestracja internetowa, z której skorzystają posiadacze Karty Mieszkańca.

Od dnia 19 czerwca telefoniczna rezerwacja wizyt w sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego obsługiwana jest przez Gdyńskie Centrum Kontaktu pod numerem telefonu 58 626 26 26.

Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. Przy braku adresu mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.

Co ważne, rejestracja zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC. Składanie wniosków o wydanie aktów stanu cywilnego jest możliwe jedynie korespondencyjnie oraz przez wrzutnię na dokumenty w głównym wejściu do Urzędu Miasta przy al. Piłsudskiego. Odbiór osobisty jest niemożliwy - dokumenty są wysyłane na adres podany we wniosku.

Regulamin rezerwacji telefonicznych i internetowych jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.

  • ikonaOpublikowano: 01.06.2020 12:00
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.06.2020 12:03
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona