Gdynia Buduje

Infrastruktura drogowa na Kaczych Bukach

Infrastruktura drogowa na Kaczych Bukach, mat. dzielnicewGdyni

Infrastruktura drogowa na Kaczych Bukach, mat. dzielnicewGdyni

Miasto podpisało umowę z firmą Nevora Projekt na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Budowa dróg wraz z infrastrukturą na terenie części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni - tzw. Kacze Buki”.


Wykonawca opracuje projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego i kanalizacji deszczowej oraz wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową. Ma też wykonać prace geodezyjne oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Dokumentacja będzie zawierać zasady przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. W ramach zadania zaplanowano budowę niżej wymienionych dróg wraz z wlotami dróg poprzecznych na odcinkach nie krótszych niż 20 metrów:

  • ul. Krzemowa – przedłużenie do ul. Starochwaszczyńskiej odcinka realizowanego przez GDDKiA;
  • ul. Starochwaszczyńska – na odcinku od ul. Krzemowej do ul. Sudeckiej;
  • ul. Sudecka – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki wraz z pętlą umożliwiającą zawracanie i postój pojazdów transportu zbiorowego;
  • ul. Bieszczadzka – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki;
  • ul. Kacze Buki – minimalny odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Sudeckiej, w przypadku budowy kanału deszczowego w kierunku strefy planistycznej 094 ZP – odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Świętokrzyskiej;
  • ul. Świętokrzyska;
  • ul. Skowronka;
  • ul. Dzięcioła.
plan budowy dróg na Kaczych Bukach, mat. Wydział Inwestycji UM

W ramach inwestycji powstaną też przystanki komunikacji zbiorowej oraz oświetlenie uliczne ciągów komunikacyjnych.

– Finalnie na podstawie dokumentacji projektowej powstanie kompleksowa infrastruktura drogowa w rozwijającej się części Gdyni, tzw. Kaczych Bukach. Ponadto projektowany układ drogowy zostanie dowiązany do istniejącej sieci dróg, tj. na przedłużeniu ul. Krzemowej przebudowywanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach budowy drogi ekspresowej S6 Słupsk – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Inwestycja ma powstać na pograniczu dwóch zlewni: rzeki Kaczej (potoku Źródło Marii) oraz Jeziora Osowskiego. Granica przebiega wzdłuż ul. Starochwaszczyńskiej. W koncepcji ma się znaleźć propozycja odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z poniższych ciągów komunikacyjnych:
 
  • od północnego-wschodu wzdłuż ul. Krzemowej;
  • od wschodu: wzdłuż granicy lasu;
  • od południa: wzdłuż granicy Gdyni i Żukowa;
  • od północnego–zachodu: wzdłuż ul. Chwaszczyńskiej.
 
W zakres dokumentacji wejdzie też koncepcja prawidłowego odwodnienia dróg przewidzianych do realizacji. Wykonawca będzie musiał uwzględnić możliwość retencjonowania wód opadowych w miejscu ich wystąpienia wraz z zagospodarowaniem ich w ciągu roku, np. na cele komunalne czy podlewanie terenów zielonych.
 
Jak podkreślał Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji: – Budując miejskie systemy odwodnienia dróg i placów publicznych, stawiamy na zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych na miejscu. Jest to działanie przyjazne środowisku, a także zdecydowanie bardziej ekonomiczne niż budowa wielokilometrowych kolektorów deszczowych. Takie rozwiązania to stały element zielonej polityki miasta.
 
Termin wykonania koncepcji układu drogowego wraz z odwodnieniem to 16 tygodni, natomiast wielobranżowy projekt budowlany ma być gotowy w ciągu 72 tygodni. Koszt dokumentacji wynosi 699 624,00 zł brutto.
 
Inwestycja jest realizowana wraz z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. oraz Okręgowym Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej sp. z o.o.
 

  • ikonaOpublikowano: 17.05.2021 11:30
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 17.05.2021 20:30
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona