Gdynia Buduje

Majowe remonty dróg na finiszu

Ulica Gryfa Pomorskiego po remoncie nawierzchni // fot. ZDiZ

Ulica Gryfa Pomorskiego po remoncie nawierzchni // fot. ZDiZ

31.05.2021 r.

Mieszkańcy Wielkiego Kacka oraz Redłowa mogą już w pełni korzystać z wyremontowanych fragmentów osiedlowych dróg. Nowe nawierzchnie zyskały ulice Powstania Śląskiego, Powstania Wielkopolskiego oraz Gryfa Pomorskiego. Jutro zakończą się ostatnie prace w Śródmieściu na ulicach Jana z Kolna, Wójta Radtkego i Władysława IV. W ostatnim etapie robót zostanie wykonane oznakowanie poziome.


– Mamy bardzo pracowitą końcówkę maja, bo prace drogowe były prowadzone niemalże jednocześnie w trzech różnych lokalizacjach. Najbardziej zniszczone fragmenty dzielnicowych dróg zostały sfrezowane. Drogowcy wykonali nową nawierzchnię bitumiczną, która gwarantuje płynną i bezpieczną jazdę. Wyższy standard przejazdu odczują nie tylko indywidualni kierowcy, ale też pasażerowie  linii autobusowych i trolejbusowych, które kursują tymi właśnie ulicami – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

W tych lokalizacjach wykonano remonty nawierzchni:
  • ul. Gryfa Pomorskiego – na ok. 100-metrowym odcinku od nr 48 do 52,
  • ul Powstania Śląskiego – od nr 22 do końca zatoki autobusowej,
  • ul. Powstania Wielkopolskiego – fragment vis-a-vis sklepu Żabka oraz odcinek od nr 89 do 91,
  • ul. Jana z Kolna – w rejonie skrzyżowania z ul. Władysława IV,
  • ul. Władysława IV – w rejonie I Urzędu Skarbowego,
  • ul. Wójta Radtkego – na odcinku ulic 3 Maja-Władysława IV.

– Konsekwentnie poprawiamy standard gdyńskich dróg. Wyremontowane nawierzchnie jezdni zarówno w dzielnicach, jak i centrum podnoszą komfort jazdy. Efekty tych remontów spotykają się z bardzo pozytywnym oddźwiękiem ze strony mieszkańców. Ich codzienna podróż własnym autem lub miejskim autobusem do pracy, szkoły czy sklepu staje się o wiele bardziej przyjazna i bezpieczniejsza – zaznacza Joanna Zielińska, przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.

W ramach tego typu remontów odbywa się frezowanie nawierzchni bitumicznej. Wykonywana jest również nowa nawierzchnia wiążąca. Często podczas prac trzeba też wyregulować urządzenia kanalizacyjne i odtworzyć pętle indukcyjne. Większość robót jest realizowana przy wprowadzeniu połówkowych zwężeń i utrzymaniu ruchu. W niektórych sytuacjach wprowadzane są objazdy. Jednak w każdym przypadku drogowcy starają się maksymalnie skracać czas prac, aby umożliwić kierowcom płynny przejazd.

Łączny koszt powyższych remontów to ok. 680 tys. złotych.