Gdynia Buduje

Nowe biuro, nowa jakość

Kolaż zdjęć: Wejście do nowego biura Strefy Płatnego Parkowania przy ul. T.Wendy 15, stanowiska obsługi, znak kierujący do nowego biura // fot. ZDiZ

Kolaż zdjęć: Wejście do nowego biura Strefy Płatnego Parkowania przy ul. T.Wendy 15, stanowiska obsługi, znak kierujący do nowego biura // fot. ZDiZ

13.01.2021 r.

Przez ponad dekadę mieszkańcy Gdyni załatwiali sprawy związane ze Strefą Płatnego Parkowania w siedzibie przy ul. Białostockiej 3. Od dziś bezpośrednia obsługa gdynian oraz klientów strefy spoza naszego miasta odbywa się w nowoczesnym biurze przy ul. Tadeusza Wendy 15. Nowa lokalizacja spełnia wysokie standardy dostępności - w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami.


Nowe biuro obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania znajduje się w budynku Morskiej Agencji Gdynia przy ul. Tadeusza Wendy 15. Ma ono swoje osobne wejście, po prawej stronie kompleksu. Oznaczono je neonem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni w charakterystycznych granatowo-pomarańczowych barwach. Na drzwiach wejściowych klienci znajdą aktualne godziny otwarcia biura i kasy.

- Konsekwentnie przystosowujemy przestrzeń miasta do różnorodnych potrzeb mieszkańców. Dbamy o to, aby nasze urzędowe strefy obsługi miały niezbędne udogodnienia m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do nowego biura Strefy Płatnego Parkowania znajduje się na poziomie chodnika. Nie ma tu ani jednego schodka. Znika więc kolejna bariera komunikacyjna. Teraz seniorzy, jak i osoby poruszające się na wózkach płynnie i komfortowo pokonają wejście i załatwią wszystkie formalności na jednej wspólnej przestrzeni – podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.



Na powierzchni 40 m2 zaprojektowano przyjazną przestrzeń obsługi, gdzie można m.in. wykupić abonament parkingowy. Do dyspozycji mieszkańców przygotowano 2 okienka kasowe oraz 3 stanowiska obsługi. Jednak teraz, w rygorze pandemicznym, działają maksymalnie 2 stanowiska, które zapewniają wymagany dystans społeczny. Jest też poczekalnia z 3 miejscami siedzącymi oraz stolik, przy którym każdy może na miejscu wypełnić odpowiedni wniosek.

- Mamy na uwadze rozszerzenie gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania, które nastąpi w lipcu tego roku. Dlatego już teraz zadbaliśmy o stworzenie profesjonalnej, ale też przyjaznej przestrzeni obsługi klienta. Nowe biuro jest w pełni gotowe na przyjęcie większej ilości osób korzystających z gdyńskich miejsc parkingowych. Oferujemy im dogodne warunki obsługi. Właśnie tu będzie można m.in. wykupić preferencyjny abonament mieszkańca - wskazuje Marek  Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Na zdj. od lewej: Marek Łucyk- wiceprezydent ds. rozwoju, Wojciech Szczurek- prezydent Gdyni, Wojciech Folejewski- dyr. ZDiZ // fot.gdynia.pl

Godziny otwarcia biura SPP


Biura obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania jest czynne w dni robocze. W poniedziałki - od godz. 11:00 do 16:00, od wtorku do czwartku - między godz. 10:00 a 15:00, natomiast w piątki działa w godz. 8:00–14:00.

Z kolei w weekendy można skorzystać z usług e-sklepu, który umożliwia nabycie czy przedłużenie abonamentu parkingowego: https://gdynia.e-abonamenty.pl/.

- Obecnie coraz więcej mieszkańców przekonuje się do tej bardzo wygodnej formy komunikacji z nami. Mamy ponad 1200 czynnych kont użytkowników, którzy regularnie wykupują w ten sposób abonamenty każdego rodzaju. Z uwagi na trwającą pandemię, jest to zdecydowanie bezpieczniejsze i takie rozwiązanie rekomendujemy. Oczywiście nadal oferujemy obsługę bezpośrednią w Biurze Obsługi Klienta w naszej nowej siedzibie przy ul. T. Wendy 15 – podkreśla Karol Kozak, kierownik Działu Strefy Płatnego Parkowania. 

Co załatwisz w biurze SPP?


W biurze obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania każdy mieszkaniec może m.in. złożyć wniosek o wydanie abonamentu mieszkańca typu „M” czy wniosek umożliwiający osobie niepełnosprawnej parkowanie na każdym miesjcu postojowym w ramach strefy. Oczywiście to tu składa się także reklamacje od nałożonych opłat dodatkowych za brak biletu parkingowego. Tu można uregulować płatność gotówką, kartą lub BLIKiem.

Przyjazna przestrzeń obsługi i pracy


Nowa siedziba to jednak nie tylko wygodna strefa dla klientów, ale też nowy standard pracy dla zatrudnionych tam urzędników oraz kontrolerów.

- Nowy Rok przyniósł zmiany nie tylko na wyższy standard obsługi mieszkańców korzystających z usług strefy. Również nasi pracownicy mają teraz nowoczesne i optymalnie zaprojektowane biura oraz strefę socjalną. Jest to przestrzeń, która podniesie komfort ich pracy, co z pewnością przełoży się na stale podnoszony standard efektywnej i przyjaznej obsługi mieszkańca – mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Obecnie gdyńska Strefa Płatnego Parkowania obejmuje 2500 miejsc postojowych. Dodatkowo w jej obrębie jest blisko 190 miejsc dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami, które są zwolnione z opłat, o ile posiadają kartę parkingową i korzystają z miejsc postojowych oznaczonych znakiem P-24 (czyli miejsc dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub tabliczką do znaku T-29 (czyli  w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby z niepełnosprawnościami o obniżonej sprawności ruchowej). Opłat parkingowych nie ponoszą też właściciele aut elektrycznych, a posiadacze samochodów hybrydowych typu PHEV mogą zakupić korzystny abonament.

  • Nowe biuro ma 2 okienka kasowe // fot.ZDiZ
  • Wejście do biura przy ul. T.Wendy 15 oznakowane granatowo-pomarańczowym neonem ZDiZ // fot. ZDiZ
  • Nowe biuro oferuje 3 stanowiska obsługi mieszkańców // fot.ZDiZ
  • Miejsca siedzące w poczekalni, gdzie można również wypełnić odpowiedni wniosek // fot.ZDiZ