Zakończyły się modernizacje dziewięciu zatok autobusowych. Już teraz pasażerowie z pewnością doceniają nie tylko wygodniejszą nawierzchnię w rejonie wyremontowanych przystanków, ale też nowoczesne tablice z rozkładem jazdy. Beneficjentami tej inwestycji są też kierowcy gdyńskich autobusów i trolejbusów, gdyż mają zagwarantowany komfortowy dojazd do krawędzi peronów przystankowych. Harmonogram działań na zatokach koordynowali inżynierowie z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Modernizacje były prowadzone na wybranych przystankach w Chyloni, Leszczynkach oraz Śródmieściu. - Tego typu inwestycje świetnie promują nasz gdyński transport zbiorowy. Przystanki wyposażone w estetyczne i nowoczesne wiaty, przysiadaki i ławki sprawiają, że oczekiwanie na autobus odbywa się w przyjemniejszych warunkach. Tablice z elektronicznym rozkładem jazdy to świetne narzędzie do planowania podróży. Płyty fakturowane i profilowane krawężniki poprawiają nie tylko komfort dojazdu, ale też standard komunikacji pieszej. Modernizacje zatok to idealny przykład kompleksowej inwestycji, z której już teraz korzystają mieszkańcy naszego miasta - podsumowuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Te zatoki autobusowe zostały zmodernizowane: Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście, Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa, Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa, Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście, Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa, Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska, Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże, Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia, Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana. - Każda zmodernizowana zatoka autobusowa przynosi benefity nie tylko dla pasażerów transportu zbiorowego. Płynny podjazd do peronu przystankowego to również wielki atut dla kierowców autobusów i trolejbusów. To szczególnie ważne na tak ruchliwych arteriach miejskich, jak ulica Władysława IV, Estakada Kwiatkowskiego, Morska czy Hutnicza. Realizując tego typu inwestycje, poprawiamy nie tylko estetykę infrastruktury pieszo-drogowej, ale podnosimy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu – wskazuje prof. Marcin Wołek, radny Gdyni. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne. - Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego – wyjaśnia inż. Tomasz Krzak, który w imieniu ZDiZ nadzorował modernizacje zatok. Prace przeprowadziły trzy firmy: MTM S.A., Eurovia Polska S.A. oraz WPRD Gravel Sp. z o.o. Modernizację zatok i montaż tablic informacji pasażerskiej sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dlatego też przy każdej z nich została umieszczona specjalna tabliczka informująca o źródle finansowania.Łączny koszt inwestycji to 6 701 616 zł. Opublikowano: 29.01.2021 10:40 Autor: Hanna Wyszyńska (h.wyszynska@zdiz.gdynia.pl) Zmodyfikowano: 31.01.2021 18:39 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl