Gdynia mobilna

Trolejbusem z Gdyni do ERGO Areny

Przy samej ERGO Arenie na granicy Sopotu i Gdańska będą kończyć swoją trasę trolejbusy linii 31, fot. Kamil Złoch
Gdyńskim trolejbusem prosto na mecz lub koncert do ERGO Areny? Już niedługo będzie to możliwe. Od 1 października linia 31 wydłuży swoją trasę aż do pętli przy samej hali, korzystając z zasilania bateryjnego. Będą na niej kursować też fabrycznie nowe trolejbusy, które jeszcze w tym roku trafią do taboru.

To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy lubią korzystać z zalet metropolii – od początku października zacznie działać bezpośrednie połączenie z Gdyni do ERGO Areny. Do pętli przy hali na granicy Sopotu i Gdańska będą dojeżdżać gdyńskie trolejbusy istniejącej już linii 31. Do tej pory ich trasa kończyła się przy ulicy Reja, teraz mają pomóc w sprawnym transporcie m.in. na imprezy masowe. Zmiana to efekt porozumienia między ZKM Gdynia i miastem Sopot.

- Wydarzenia sportowe wymagają przewiezienia w jedno miejsce dużej liczby osób w jednym czasie i realizowanie tego za pomocą samochodów napotyka na problemy, a w dodatku wcale nie jest wygodne. Dojazd do ERGO Areny, w której odbywają się ciekawe imprezy, ale i w drugą stronę, czyli z rejonu Gdańska czy Sopotu dojazd na imprezy, które mają miejsce w Gdyni również dzięki temu połączeniu staje się wygodniejszy. Robimy istotny krok w kierunku integracji. Będą i tacy, którzy skorzystają z tej linii w swoim dojeździe do pracy czy do szkoły – mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To jeden z wielu kroków, które jeszcze przed nami, takich możliwości wiązania i integrowania gdyńskiego systemu transportowego korzystającego z trolejbusów z gdańskim systemem, opartym o tramwaje, jest jeszcze wiele. W klimacie dobrej współpracy z Sopotem i z nadzieją na dobrą współpracę z Gdańskiem możemy to robić – zapowiada wiceprezydent Stępa.



Z początkiem przyszłego miesiąca tym samym linia 31 rozszerza swoją dotychczasową trasę.

- Do tej pory trolejbusy dojeżdżały do pętli Sopot-Reja, od 1 października linia 31 w wybranych kursach, tych które odbywają się z Dąbrowy zamiast do pętli przy ulicy Reja, skręcą w lewo z alei Niepodległości w Sopocie w ulicę 3 Maja i ulicami Władysława IV i Łokietka dojadą do pętli przy ERGO Arenie – tłumaczy Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia.

Problem braku sieci trakcyjnej w pobliżu ERGO Areny udało się rozwiązać dzięki nowoczesnemu zasilaniu bateryjnemu, w które jest wyposażony gdyński tabor. Po wypięciu z sieci trolejbusy bez problemu mogą przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów na bateriach. Przypomnijmy, że jeszcze przed końcem roku do Gdyni trafi pierwsza partia z aż 30 fabrycznie nowych trolejbusów, które będą jeździć także do Sopotu. To standardowe Solarisy Trollino 12 w czwartej generacji oraz przegubowe Trollino 18, które zmieszczą więcej pasażerów.

Nowy Solaris Trollino 12 czwartej generacji, który w październiku pojawi się na gdyńskich ulicach, fot. Marcin Gromadzki

- Pojawią się już od pierwszych dni października, są to pojazdy zupełnie nowej generacji. Będą się odróżniać wyglądem zewnętrznym i atrakcyjnym designem. Pierwsze z nich trafią także na linię 31, której trasa została przedłużona do ERGO Areny na granicy Gdańska i Sopotu. Po tym, jak pojawią się kolejne nowe trolejbusy, od listopada wszystkie kursy linii 31 zostaną przedłużone tą samą trasą. Początkowo startujemy z kursami co godzinę, docelowo będą to kursy co 30 minut – mówi Marcin Gromadzki.
  • Przejazd techniczny po nowej, wydłużonej do ERGO Areny trasie lini 31, fot. Kamil Złoch
  • Przejazd techniczny po nowej, wydłużonej do ERGO Areny trasie lini 31, fot. Kamil Złoch
  • Przejazd techniczny po nowej, wydłużonej do ERGO Areny trasie lini 31, fot. Kamil Złoch
  • Przejazd techniczny po nowej, wydłużonej do ERGO Areny trasie lini 31, fot. Kamil Złoch
  • Przejazd techniczny po nowej, wydłużonej do ERGO Areny trasie lini 31, fot. Kamil Złoch
  • Nowy Solaris Trollino 12 czwartej generacji w gdyńskiej zajezdni, fot. Marcin Gromadzki
  • Nowy Solaris Trollino 12 czwartej generacji w gdyńskiej zajezdni, fot. Marcin Gromadzki
  • Nowy Solaris Trollino 12 czwartej generacji w gdyńskiej zajezdni, fot. Marcin Gromadzki