Na pokładzie galeonu Dragon, 16.05.br. organizatorzy największych atrakcji tegorocznego gdyńskiego lata spotkali się z dziennikarzami z całej Polski. Tak rozpoczęła się kampania wizerunkowa pod hasłem: Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu Gdynia 2008. W Gdyni nie ma miejsca na nudę, nawet wtedy kiedy z rzadka spadnie tu deszcz...Lato zaczyna się w Gdyni 21 czerwca, Gdynia Sailing Days 30 czerwca - 6 lipca, Open'er Festival 4 - 6 lipca, Ladies'Jazz Festival 10 - 13 lipca, Globaltica World Culture Festival 24 - 29 lipca, Koncert Sinead O'Connor 26 lipca, Koncert Erica Claptona 14 sierpnia i Scena Letnia w Gdyni Orłowie - to największe wydarzenia. Promotorką letniej oferty Gdyni została znana polska aktorka, gdynianka - Anna Przybylska. 1 czerwca nośniki wielkoformatowe pojawią się w największych 8 regionach Polski: Śląsk, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Trójmiasto, Szczecin. Pojawi się: 755 szt. billboardów, 760 szt. Citylightów, 25 szt. nośników przewijanych typu cityscroll. Na każdym z billboardów strój i charakteryzacja aktorki nawiązują do charakteru promowanych imprez: muzycznych, kulturalnych i żeglarskich. Autorem zdjęć jest jeden z najbardziej znanych polskich fotografów Marek Straszewski. Graficzną kreację kampanii stworzyła agencja reklamowa Yapan.Reklama zewnętrzna ma zapewnić mocny przekaz. Miasto pozyskało partnerów medialnych kampanii. Są to trzej najwięksi przedstawiciele reklamy zewnętrznej w Polsce: Grupa AMS, Stroer, Clear Channel. Ekspozycja zewnętrzna potrwa do końca lipca. W nakładzie 30 tys. egzemplarzy wydrukowane zostaną ulotki w języku polskim i angielskim. Reklamy ukażą się w prasie kolorowej: tygodnikach, miesięcznikach i dodatkach telewizyjnych do największych ogólnopolskich dzienników. W sumie budżet kampanii to 650.000 zł.Grupą docelową kampanii są mieszkańcy innych regionów Polski, których Gdynia zaprasza na różnorodne imprezy biletowane i niebiletowane - koncerty muzyczne z udziałem wielkich gwiazd, parady, imprezy żeglarskie i rekreacyjne na plażach. A wszystkich, którzy zdecydują się na wypoczynek w Gdyni czeka mnóstwo innych atrakcji przygotowanych przez teatry, muzea, kluby muzyczne, sportowe, żeglarskie, centra rekreacyjne, przewoźników żeglugowych. Pełna oferta znajduje się na naszej stronie: www.gdynia.pl w kalendarzu imprez.Z myślą o wykorzystaniu hasła w przyszłych kampaniach reklamowych, Urząd Miasta Gdyni zgłosił Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, jako graficzno - słowny znak towarowy, do rejestracji w Urzędzie Patentowym. Gdynia jako jedno z pierwszych polskich miast rozpoczęło kampanie reklamowe już w 2000 r. Pierwszą kampanię pod hasłem „Gdy inwestujesz... Gdynia" ogłosiliśmy w 2000 r. i trwała ona do końca 2001 r. Kolejna pod hasłem „Gdynia jest lepsza" była realizowana w 2002 i 2003 r. Kampania „Gdynia - otwarte miasto dla otwartych ludzi", w latach 2004 - 2005 to kontynuacja poprzednich.Pierwszą kampanię promującą gdyńskie imprezy i wydarzenia w sezonie letnim pod hasłem „Lato zaczyna się w Gdyni" rozpoczęliśmy w 2006 r. Opublikowano: 21.05.2008 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)