Co nowego

Gdyński Biznesplan szansą dla początkujących przedsiębiorców

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Trwa jubileuszowa, 20. edycja konkursu Gdyński Biznesplan. Miasto zaprasza do udziału w nim wszystkich tych, którzy mają ciekawy pomysł na biznes, nowy produkt lub usługę i chcą opracować profesjonalny biznesplan, aby następnie wcielić go w życie. Pula konkursowych nagród to aż 100 tys. złotych.

 

Kreatywność i innowacyjność w cenie

 
Konkurs Gdyński Biznesplan jest podzielony na kilka etapów. Aby zgłosić swój pomysł, wystarczy wypełnić krótki, prosty formularz dostępny na stronie www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl. Można to zrobić do 31 stycznia. Co ważne, na tym etapie konkursu uczestnicy nie zgłaszają jeszcze gotowych biznesplanów.

Jak dobrze napisać taki plan i co zrobić, aby autorski pomysł na biznes stał się jeszcze bardziej atrakcyjny, uczestnicy konkursu dowiedzą się podczas kolejnych etapów. Dlatego autorzy koncepcji, które zostały prawidłowo zgłoszone do Gdyńskiego Biznesplanu, otrzymają zaproszenie do udziału w szkoleniach i warsztatach prowadzonych przez doświadczonych trenerów oraz praktyków biznesu.

Wiedza i praktyka na wyciągnięcie ręki


Uczestnicy, którzy zakwalifikują się do kolejnego etapu konkursu, biorą udział w bezpłatnych szkoleniach, prowadzonych przez ekspertów, z zakresu prawidłowej konstrukcji biznesplanów oraz innych zagadnień związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Jakie rodzaju warsztaty czekają uczestników Gdyńskiego Biznesplanu? Są to m.in. szkolenia z: prowadzenia skutecznego marketingu w firmie, efektywnego pozyskiwania klientów w internecie, tworzenia modelu swojego biznesu, projektowania zyskownego sklepu internetowego, wykorzystywania internetu do pozyskiwania klientów i budowania marki osobistej lub firmowej.

Konkurs ma wspierać indywidualną przedsiębiorczość i pomagać jego uczestnikom w samorealizacji na rynku pracy. Laureaci zyskują nie tylko cenne nagrody, ale także na dobry początek swojego rodzaju „bilet” w postaci promocji i znakomitej rekomendacji ich pomysłów.
 

Laureaci Gdyńskiego Biznesplanu 2021

 
Jak na wymagającym rynku radzą sobie laureaci ubiegłorocznej edycji konkursu? Bogdan Wójcik – właściciel marki Perfumecraft nie ukrywa, że jego biznes cieszy się coraz większą popularnością.


– Rozkręcam biznes, który nazywa się Perfumecraft i zajmuję się tworzeniem perfum, szkoleniami zapachowymi i wszystkim, co dotyczy świata zapachów. Do udziału w Gdyńskim Biznesplanie zgłosiłem się, żeby sformalizować moją działalność oraz żeby wypromować firmę na poziomie krajowym, a bardzo możliwe że później na światowym. Atrakcyjność Gdyńskiego Biznesplanu polega na tym, że możemy sprawdzić, czy nasze pomysły docierają do innych osób, czy potrafimy je przekonać i zaangażować do naszego biznesu. Zgłosiłem się i wygrałem! – mówi Bogdan Wójcik, laureat drugiego miejsca ubiegłorocznej edycji konkursu.

Z kolei Marzena Janczarska, autorka trzeciego najlepszego biznesplanu w 2021 roku, po wygranej w konkursie szybko znalazła niezawodnych i zaufanych podwykonawców, z którymi współpracuje, przymierzając się do otworzenia swojego pierwszego sklepu z odzieżą dla rowerzystek. Co ciekawe, historia zeszłorocznej laureatki konkursu, pokazuje że nie warto poddawać się w walce o swoje marzenia – do Gdyńskiego Biznesplanu zgłaszała się już po raz kolejny.


– Projekt Velome, który zajął trzecie miejsce w konkursie Gdyński Biznesplan to pomysł na biznes skierowany do rowerzystek. Zauważyłam, że ciężko jest znaleźć ubrania, które są office-friendly, ale jednocześnie wygodne na rower. Stąd mój pomysł. Dzięki zdobytej nagrodzie łatwiej rozmawiało mi się z podwykonawcami. Znalazłam bardzo szybko świetną projektantkę, która również jest zapaloną rowerzystką oraz niezawodną szwalnię. Z własnym sklepem velomewear.com ruszam już w marcu. Ja próbowałam udziału w konkursie dwa razy. Dziesięć lat temu mi nie wyszło, ale tym razem zajęłam trzecie miejsce. Naprawdę warto – przekonuje Marzena Janczarska, właścicielka marki Velome i laureatka trzeciego miejsca Gdyńskiego Biznesplanu 2021.

Pieniądze na start i nie tylko


Pula nagród w konkursie, który jest organizowany przez Gdynię od 2003 roku, to aż 100 tys. złotych. Główna nagroda wynosi 30 tys. zł. Za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca – odpowiednio 20 i 10 tys. zł. Na laureatów czekają również atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz świadczenia wspierające założenie i rozwój działalności gospodarczej, a także jego dalszą edukację menedżerską.

Laureaci konkursu do dziś z powodzeniem prowadzą swoje biznesy na bazie unikalnych, autorskich pomysłów. Przez 20 lat w Gdyńskim Biznesplanie udział wzięło ponad 7 tys. osób. 1600 z nich złożyło biznesplany przygotowane pod okiem ekspertów.

W ubiegłym roku, podczas rekordowej edycji konkursu, zgłosiło się w sumie 426 uczestników.
 

Wszystko zaczyna się od… pomysłu!


Myślisz innowacyjnie, jesteś twórczy, przedsiębiorczy, a w przyszłości chcesz prowadzić własną działalność gospodarczą? Nie czekaj i zgłoś się do 20. edycji Gdyńskiego Biznesplanu. Zgłoszenia można wysyłać do 31 stycznia 2022 roku.

Głównymi partnerami Gdyńskiego Biznesplanu są PKO Bank Polski i Radmor. Wspierają go trójmiejskie firmy, instytucje z otoczenia biznesu i uczelnie.

  • ikonaOpublikowano: 13.01.2022 09:58
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 13.01.2022 15:36
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Śliżewska
ikona

Zobacz także

Najnowsze