Do następnego poniedziałku, 18 maja 2015 r. trwa akcja "Odważni wygrywają", która ma zwrócić uwagę młodych mężczyzn na problem raka jądra. Elementem kampanii prowadzonej przez fundację Gdyński Most Nadziei są dwa duże jaja, ustawione przed Gdynia InfoBox. Zgodnie z zapowiedzią organizatorów, przekaz opiera się na dialogu, dlatego instalacja nieco się zmieniła.Ideą akcji jest promowanie męskiego samobadania, jako metody kontrolowania zdrowia i wczesnego wykrywania zmian chorobowych. Rak jądra najczęściej dotyka młodych mężczyzn, w wieku 17-35 lat. Jest on jednym z najskuteczniej wyleczalnych nowotworów - wcześnie wykryty jest w 99% wyleczalny. Samobadanie jąder to najskuteczniejsza metoda wykrywania zmian chorobowych.Przypomnijmy, od 5 maja na trawniku przy InfoBoksie ustawione są dwa monumentalne, dwumetrowe jaja, zwracające uwagę przechodniów i inspirujące do refleksji nad dbaniem o męskie zdrowie. Na jednym umieszczony jest krawat z napisem SAMOBADANIE, na drugim opisana była historia młodego mężczyzny, u którego zdiagnozowano raka jądra. 12 maja instalacja zmieniła swoje oblicze, w miejscu opowieści pojawił się morał, będący przesłaniem kampanii „Odważni Wygrywają". Organizatorzy zachęcają do fotografowania się na tle instalacji i zamieszczania zdjęć na profilu społecznościowym kampanii „Odważni Wygrywają” (www.facebook.com/odwazniwygrywaja). Autorzy zdjęć z największą ilością „lajków” zostaną nagrodzeni.Kampanię finansuje Miasto Gdynia.fot. Paweł Domrazek i Mateusz Skowronek Opublikowano: 12.05.2015 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)