Zmiany w organizacji ruchu w związku z budową Obwodnicy Witomina - od 6 do 24 października ulica Witomińska będzie całkowicie zamknięta.
Co nowego

„Jak szkoła to dwa koła”. Konkursy, nagrody i warsztaty z AJ’em

Warsztaty z AJ'em w Zespole Szkół Ekologiczno-Transportowych w Gdyni (fot. Magda Śliżewska)

Warsztaty z AJ'em w Zespole Szkół Ekologiczno-Transportowych w Gdyni (fot. Magda Śliżewska)

Dla gdyńskich uczniów październik upływa pod hasłem „Jak szkoła to dwa koła”. To miejska kampania, która zachęca młodzież do częstszego korzystania z roweru. To również konkursy i warsztaty. Do współpracy przy projekcie zaproszono popularnego influencera – AJ’a, czyli Adama Josefa Modzelewskiego. Podsumowanie całej akcji zaplanowano w listopadzie.

 
Miejska kampania „Jak szkoła to dwa koła” trwa od początku października. Z jednej strony zachęca młodzież do codziennego korzystania z roweru i buduje zdrowe nawyki transportowe, a z drugiej – zbiera dane o mobilności młodzieży w naszym mieście.
Zachęcamy młodzież szkolną do tego, żeby aktywnie rozpoczynała dzień, aktywnie podróżowała do szkoły, aby nie przysypiała w autobusach czy w samochodach, żeby chronić środowisko i dbać o zdrowie. Dla miasta to jest też korzyść – dużo mniejszy ruch samochodowy i czystsze powietrze – informuje Rafał Studziński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji UMG.

Jedną z ciekawszych atrakcji dla młodzieży były spotkania i warsztaty z popularnym influencerem – AJ’em (Adamem Josefem Modzelewskim). AJ – polski Youtuber branży fitness – zachęcał m.in. młodzież do aktywności fizycznej i korzystania z roweru tak często, jak się tylko da. Przy okazji pokazywał również, jak prawidłowo należy wykonywać ćwiczenia ze sztangami i które z nich wpływają na poprawę konkretnych części ciała.

Uczniowie z AJ'em w sali gimnastycznej w III LO
Warsztaty z AJ'em w III LO  (fot. Dorota Patzer)
Ta kampania przynosi przede wszystkim korzyści zdrowotne i środowiskowe. Zawsze wspieram jazdę na rowerze i wszelką aktywność fizyczną. Bo sport to zdrowie – i tego się trzymajmy – zachęcał podczas warsztatów AJ.

Warsztaty z influencerem odbyły się m.in. w gdyńskiej „Trójce” i Zespole Szkół Ekologiczno-Transportowych. W obu przypadkach frekwencja dopisała.
Pięć godzin siedzenia przed ekranem powinno być zrekompensowane co najmniej pięcioma godzinami aktywności fizycznej, a jazda rowerem jest jedną z przyjemniejszych i zdrowszych jej form aktywności, dlatego zawsze do tego zachęcam uczniów – mówi Wiesław Kosakowski, dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni.

Kampania spotkała się z szerokim zainteresowaniem. Frekwencja wśród uczniów dopisała, tak że widać, że to działa – dodaje Emila Czyż, nauczycielka z Zespołu Szkół Ekologiczno-Transportowych w Gdyni, w którym również odbyły się warsztaty.
Dlaczego uczniowie i uczennice stawiają na podróż do szkoły rowerem? Każdy widzi w tym inne korzyści.
Jadąc rowerem nie muszę kontrolować rozkładu jazdy autobusów i się spieszyć. Wsiadam na rower i w 20 minut jestem w szkole. Dzięki temu od razu mam dużo energii i mogę cały dzień działać – mówi Piotr, uczeń III LO w Gdyni.

A ja odkąd jeżdżę na rowerze – a codziennie robię około 18-20 kilometrów – to o wiele lepiej sypiam – dodaje Wojtek z III LO w Gdyni.

Szkoły w akcji


W rowerowej kampanii biorą udział następujące gdyńskie placówki:

  • I Akademickie Liceum Ogólnokształcące,
  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi,
  • Internat nr 1,
  • V Liceum Ogólnokształcące,
  • VII Liceum Ogólnokształcące,
  • ZSSO,
  • X Liceum Ogólnokształcące,
  • CKZiU nr 1,
  • CKZiU nr 2,
  • Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych,
  • Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych,
  • Zespół Szkół Ekologiczno - Transportowych,
  • Zespoł Szkół Ogólnokształcących nr 8 - XVII LO.

Aplikacja Aktywne Miasto


Do końca października uczniowie mogą również rejestrować swoje rowerowe przejazdy w aplikacji Aktywne Miasta. Na podstawie tych danych wyłonieni zostaną zwycięzcy w dwóch kategoriach:

  • przejazdy – liczba przejazdów do i ze szkoły (także wtedy, gdy rower łączony jest z innym środkiem transportu,
  • kilometry – łączna liczba przejechanych kilometrów (także podczas podróży rekreacyjnych).

Uczniowie, którzy w danym tygodniu zarejestrują swoje przejazdy, będą mogli odebrać w szkole rowerowe śniadania. Najbardziej aktywni uczestnicy otrzymają 50 nagród indywidualnych.

Podsumowanie kampanii zaplanowano na listopad. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w szkołach.

Kampania jest realizowana w ramach projektu unijnego SUMPs for BSR współfinansowanego ze środków programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.

Kampania jest realizowana w ramach projektu unijnego SUMPs for BSR współfinansowanego ze środków programu Interreg Region Morza Bałtyckiego

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię

Kontakt

ikona

Zobacz także

Najnowsze