Tegoroczny Movember Gdynia przekroczył już półmetek, zatem wąsy pod nosami jego uczestników stają się coraz bujniejsze. Jednak zarost można zobaczyć nie tylko na męskich twarzach, ale też w wielu zaskakujących miejscach w mieście. Listopadowe wąsy nie tylko dodają panom męskości, ale też mają przypominać o profilaktyce raka jądra. Bo właśnie o propagowanie dbałości o zdrowie chodzi w akcji Movember (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). By z tą ideą dotrzeć do jak najszerszego grona, organizatorzy starają się umieszczać symboliczne wąsy w zaskakujących miejscach. Wąsem obrosły zatem flagi i kwietniki na ulicy Świętojańskiej, zapuściły się także trolejbusy i kolejki SKM. Do akcji jak zwykle przyłączyli się sportowcy i artyści, a także szereg innych osób - nie tylko mężczyzn. Internet pełen jest grafik, które artyści tworzą jako wyraz swojego wsparcia dla Movembera. Są wśród nich prace Agaty Królak, Jacka Staniszewskiego, Patryka Hardzieja czy Kasi Wilk z Bear Me. Dziesięć lokali gastronomicznych, foodtrucki oraz dwa salony fryzjerskie wprowadziły specjalne oferty z których procent zostanie przekazany Fundacji Gdyński Most Nadziei na zorganizowanie bezpłatnych badań profilaktycznych dla mężczyzn. Najbardziej cieszą nas wąsy na twarzach coraz większej liczby mężczyzn. Świadczy to o rosnącej świadomości i zaangażowaniu gdynian i movemberowiczów z innych miast. Codziennie spotykamy osoby w różnym wieku i z różnych środowisk, którzy poprzez Movember Gdynia zainteresowali się swoim zdrowiem i postanowili wziąć sprawy w swoje ręce - mówi Michał Lech, koordyantor akcji. Co przed nami?Przed nami jeszcze sporo atrakcji związanych z Movember Gdynia. Przez cały czas pod adresem mailowym movember@odwazni.com lub hashtagiem #MovemberGdynia w mediach społecznościowych można zadawać pytania dotyczące męskiego zdrowia. Na wszystkie w formie krótkich klipów odpowie dr Tomasz Drabarek , urolog ze Szpitala Św. Wojciecha na gdańskiej Zaspie. Stowarzyszenie Traffic Design przygotuje kilka wąsatych murali na gdyńskim Węźle Pokoju. Stworzą je Jay-Pop oraz Igor Tarasiewicz. W sobotę 22 listopada w godzinach 12.00 - 18.00 w Centrum Riviera odbędzie się akcja profilaktyczna dla kobiet i mężczyzn. Odwiedzający będą mogli na miejscu zbadać poziom cukru we krwi, zmierzyć ciśnienie, nauczyć się wykonywać samobadanie piersi i jąder. Natomiast między godz. 13 i 14 każdy chętny będzie mógł za pomocą sitodruku własnoręcznie wydrukować sobie wąsy na przyniesionych koszulkach, torbach lub bluzach. Ponadto 12 wybranych grafik (zarówno z pierwszej, jak i drugiej edycji Movember Gdynia) zostanie wykorzystanych do przygotowania nietypowej, limitowanej edycji kalendarza (zaczynającego i kończącego się w listopadzie), który stanie się cegiełką na rzecz wsparcia wąsatej akcji. fot. mat. promocyjne Opublikowano: 19.11.2014 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)