2 075 nowych rowerów Mevo ze wspomaganiem elektrycznym przypłynęło do Gdyni w sobotnie popołudnie, 19 lipca. Statek z jednośladami na pokładzie zacumował w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Po wyładunku rowery przejdą niezbędne prace przygotowawcze i w sierpniu pojawią się na ulicach. Uzupełnią i dodatkowo wzmocnią one system roweru metropolitalnego w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Do gdyńskiego portu zawinął statek z cennym ładunkiem. „Annalisa P” zacumowała w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym przy nabrzeżu Bułgarskim. A na jej pokładzie przypłynęło 2 075 nowych rowerów Mevo ze wspomaganiem elektrycznym. Flota ta uzupełni tę, która spłonęła w lutowym pożarze hali na Przeróbce. W jego wyniku system uszczuplił się o 1 500 z pierwotnych 4 099 egzemplarzy. A teraz zostanie on jeszcze wzmocniony, bo na ulicach pojawią się też dodatkowe rowery. Jak Państwo wiedzą, w lutym spotkał nas oraz kilkudziesięciu innych przedsiębiorców duży pech. Bardzo wartościowy majątek przetrzymywany w olbrzymich halach po dawnym dworcu na wyspie Stogi straciliśmy doszczętnie w wyniku pożaru. Podjęliśmy dwie decyzje. Jedną decyzję podjął nasz hiszpański operator, firma która wygrała w przetargu. Że te rowery oczywiście zgodnie z umową zastąpi nowymi. A my przy okazji podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z umownego tzw. prawa opcji. To znaczy o dokupieniu maksymalnej ilości dodatkowo 1 100 rowerów. Te dwie decyzje dzisiaj się materializują. Ponad 2 000 rowerów przybyło do Trójmiasta. Codziennie prawie 20 tys. osób jeździ na tych rowerach. I mam nadzieję, że będzie jeździło jeszcze więcej – mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.Cieszymy się bardzo, że przypływa kolejny transport, który pozwala nam odbudować zasób rowerów Mevo w systemie, ale też pozwala zwiększyć go realnie. Wiemy, że do końca miesiąca – przynajmniej według deklaracji – w systemie powinny się pojawić kolejne rowery i będzie ich więcej niż było przed tym feralnym pożarem, który zdarzył się w Gdańsku w lutym. Idea roweru metropolitalnego się świetnie sprawdziła. Widzimy to po liczbach. Raporty, które przedstawia nam metropolia w kontekście wykorzystania rowerów, pokazują, że na pewno nasi mieszkańcy bardzo lubią rower metropolitalny, co nas niezwykle cieszy – dodaje Tomasz Augustyniak, dyrektor zarządzający ds. społecznych Urzędu Miasta Gdyni. Po wyładunku rowery przejdą niezbędne prace przygotowawcze, w tym montaż elementów, takich jak kierownice, koszyki, pedały czy baterie. Każdy jednoślad przejdzie też testy obejmujące m.in. sprawdzenie hamulców, dzwonków czy mechanizmu podnoszenia i opuszczania siodełek. Zdjęcia i montaż: Dominika SobiechNie jest to pierwszy taki transport. Pod koniec czerwca do Gdańska przypłynęła pierwsza partia – 240 rowerów elektrycznych. W lipcu do Trójmiasta dotarło też już 210 rowerów klasycznych. Wszystkie są już na drogach. W przyszłym tygodniu dojedzie jeszcze 100 rowerów klasycznych.16 gmin uczestniczących w projekcie postanowiło dodatkowo powiększyć system o 1 200 nowych rowerów (900 ze wspomaganiem elektrycznym i 300 klasycznych).Gdynia zdecydowała się zwiększyć flotę o 250 pojazdów – 190 rowerów elektrycznych i 60 klasyków. Zgodnie z aneksem do umowy z operatorem wszystkie będą na ulicach w sierpniu.Od 16 listopada 2023 roku w Gdyni na Mevo przejechano 2,5 mln km i wykonano 690 tys. podróży. Średni czas przejazdu wyniósł 19 minut, a średni pokonywany dystans to 3,5 km. Galeria zdjęć Pobierz galerię Statek z nowymi rowerami Mevo na pokładzie cumujący w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (fot. Magdalena Czernek) Pobierz zdjęcie Statek z nowymi rowerami Mevo na pokładzie cumujący w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (fot. Magdalena Czernek) Pobierz zdjęcie Rozładunek kontenerów ze statku (fot. Magdalena Czernek) Pobierz zdjęcie Rozładunek kontenerów ze statku (fot. Magdalena Czernek) Pobierz zdjęcie Rozładunek kontenerów ze statku (fot. Magdalena Czernek) Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 19.07.2025 21:25 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 19.07.2025 21:27 Zmodyfikował: Magdalena Czernek