Co nowego

Nowe technologie w usługach miejskich

fot. Gdynia.pl

fot. Gdynia.pl

Możliwość załatwienia ponad 160 spraw urzędowych online, voicebot obsługujący dzwoniących na infolinię, dostępny dla rodziców e-Dziennik czy aplikacja, dzięki której m.in. zgłosimy zauważoną w mieście usterkę. To tylko niektóre narzędzia, jakie Gdynia wprowadziła w myśl idei inteligentnego miasta. Nowoczesne technologie usprawniają kontakt z mieszkańcami i sprawiają, że w Gdyni żyje się łatwiej i lepiej.


Cyfrowy Urząd Miasta doskonale zdaje egzamin w trudnym czasie pandemii COVID-19. Umożliwia załatwienie aż 160 urzędowych spraw za pomocą wniosków elektronicznych.

Bezpłatna, gdyńska aplikacja, której operatorem jest Gdyńskie Centrum Kontaktu, daje m.in. możliwość śledzenia aktualności, ważnych komunikatów, rezerwacji wizyt w Urzędzie Miasta, a rodzicom – zaglądania do e-Dziennika. Za jej pomocą można również zgłosić zauważone w mieście usterki i śledzić postępy w ich naprawie. Dzięki tej opcji rozwiązano już przeszło 3000 spraw!

Z kolei w ramach Karty Mieszkańca ponad 70 partnerów świadczy szereg różnego rodzaju usług. Z oferty korzysta już przeszło 60 tysięcy mieszkańców. Dzięki karcie mają oni nielimitowane, bezpłatne wejścia do Muzeum Miasta Gdyni i Muzeum Emigracji, a także szereg ulg, m.in. w Centrum Nauki Experyment, Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza czy Gdyńskim Centrum Kultury. Jest też darmowy bilet do Gdyńskiego Centrum Filmowego. Karta Mieszkańca łączy w sobie także kilka funkcjonalności – można na nią doładować eBilet komunikacji miejskiej, czy wypożyczać książki z Biblioteki Gdynia. Na jej podstawie dzieci i młodzież bezpłatnie jeżdżą gdyńskimi autobusami i trolejbusami, a rodziny i seniorzy korzystają z programów – odpowiednio: Gdynia Rodzinna i Gdynia Senior Plus.

Smart City to ciągły i niekończący się proces. Gdynia stale będzie podnosić jakość życia mieszkańców, wprowadzając kolejne usprawnienia. Przykładem może być voicebot, z którego korzysta infolinia Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Pod numerem 58 626 26 26 asystent głosowy pomaga mieszkańcom umawiać wizyty w Urzędzie Miasta, odciążając w tym zakresie pracowników infolinii, co wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami w innych ważnych dla gdynian sprawach. Voicebot posługuje się naturalnym językiem, a dialog z nim łudząco przypomina rozmowę z drugim człowiekiem. Obszerna, wbudowana baza wiedzy pozwala na bardzo skuteczną obsługę klientów w zakresie rejestracji wizyt. Co ważne – to system uczący się. Z każdą przeprowadzoną rozmową, kolejne mogą być realizowane lepiej i skuteczniej. To właśnie przykład zastosowania innowacyjnych i inteligentnych rozwiązań, które pomagają nieustannie podnosić jakość obsługi mieszkańców.

  • ikonaOpublikowano: 25.06.2021 10:30
  • ikona

    Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.06.2021 01:53
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także

Najnowsze