W związku z zakończeniem wyborów do organów jednostek samorządu terytorialnego oraz Prezydenta Miasta Gdyni, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni informuje, że zgodnie z art. 110 § 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. kodeksu wyborczego, plakaty i hasła wyborcze oraz urządzenia ogłoszeniowe ustawione w celu prowadzenia agitacji wyborczej, pełnomocnicy wyborczy, obowiązani są usunąć w terminie 30 dni po dniu wyborów. Ze względu na panujące warunki atmosferyczne (wiatr, deszcz), część umieszczonych plakatów i banerów ulega uszkodzeniu i zniszczeniu, powodując zaśmiecenie Miasta i stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zgodnie z art.110 § 7 ww. ustawy, koszty usunięcia plakatów i haseł wyborczych po ww. terminie poniosą obowiązani (od 11,07 zł/szt. -15,99 zł/szt., w zależności od rejonu miasta i wykonawcy, z którym podpisana została umowa na sprzątanie plakatów). W trosce o estetykę i wizerunek Miasta prosimy o usunięcie wszystkich materiałów wyborczych wraz z elementami mocującymi umieszczonych w przestrzeni miejskiej, nie czekając na upływ ustawowego 30 dniowego terminu. Opublikowano: 21.11.2014 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)