Co nowego

Pendolino na Europejskich Obchodach Dnia Maszynisty w Gdyni

Pendolino na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał KowalskiSuperszybki, supernowoczesny  pociąg Pendolino przyjechał 12 września 2014 r. do Gdyni. Na stacji Gdyni Główna można było nie tylko oglądać go z zewnątrz, ale również  sprawdzić jak wygląda wnętrze. Była także okazja do rozmów z pracownikami Intercity SA. 
 
Wizyta związana jest z obchodami europejskiego Dnia Maszynisty, których gospodarzem w dniach 11-13 września jest Gdynia. 

Z tej okazji 12 września 2014 r. około 700 maszynistów, m.in. goście z Hiszpanii, Niemiec, Czech  i Słowacji,  przemaszerowało ulicami miasta spod Kościoła NMP przy ul. Świętojańskiej do pomnika Ofiar Grudnia 1970 przy al. Piłsudskiego. Na czele paradowała orkiestra Pstrong.

Przejście maszynistów, m.in. gości z Hiszpanii, Niemiec, Czech  i Słowacji,  ulicami Gdyni, fot. Michał Kowalski Przejście maszynistów, m.in. gości z Hiszpanii, Niemiec, Czech  i Słowacji,  ulicami Gdyni, fot. Michał Kowalski

Pendolino produkowane we Włoszech, eksploatowane jest w wielu krajach Europy i Chinach. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 tony. Na pokładzie są  402 miejsca. 291 km/h - taką maksymalną prędkość osiągnął Pendolino podczas przejazdu na jurajskim odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, między Górą Włodowską k. Kroczyc a Włoszczową w listopadzie 2013 r. 

Zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy od grudnia 2014 roku prawie wszystkie Pendolino dojeżdżające do i z Trójmiasta, będą kursować w bezpośrednich relacjach Gdynia-Kraków-Gdynia (7 par pociągów dziennie) bądź Gdynia-Katowice-Gdynia (2 pary).

Planowany czas przejazdu z Gdyni Głównej do Warszawy Centralnej ma wynieść 3 godz. 24 minuty.

Wnętrze 1 klasy w Pendolino, fot. Michał Kowalski Wnętrze 1 klasy w Pendolino, fot. Michał Kowalski

Wnętrze 2 klasy w Pendolino, fot. Michał Kowalski Wnętrze 2 klasy w Pendolino, fot. Michał Kowalski

Pendolino na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał Kowalski Pendolino na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał Kowalski

Pulpit sterowniczy Pendolino, fot. Michał Kowalski Zmodernizowana lokomotywa SM42-3001 na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał Kowalski

Przedział maszynowy zmodernizowanej lokomotywy SM42-3001 na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał Kowalski Lokomotywa Simens Eurosprinter na dworcu Gdynia Główna, fot. Michał Kowalski

fot. Michał Kowalski

ikona

Najnowsze