Rok 2019 był czasem bardzo ważnych wydarzeń dla Portu Gdynia. To rok, który rozpoczął i zakończył się rekordowo - do Gdyni zawinął najdłuższy w historii statek kontenerowy, a liczba przeładowanych ładunków pobiła wynik z poprzedniego okresu. Port realizaował również szereg ważnych inwestycji, które podnoszą walor konkurencyjności portu w basenie Morza Bałtyckiego. Port Gdynia kontynuuje tendencje wzrostową uzyskując wynik 24 milionów ton. W 2019 roku przeładowanych zostało 897 125 TEU kontenerów, co oznacza progres o 11,6% w stosunku do danych za rok 2018. Swój wpływ na ten rekordowy wynik miał m.in. kontenerowiec mv „Charlotte Maersk”, który zawitał do Gdyni w lutym ubiegłego roku. Mierzący 346,98 m długości statek był najdłuższą jednostką jaka kiedykolwiek zawinęła do gdyńskiego portu. Port Gdynia w 2019 roku sfinalizował wiele strategicznych, z punktu widzenia bezpieczeństwa jak i zaplecza logistycznego inwestycji. Oddany do użytku został m.in. pierwszy z czterech magazynów wysokiego składowania. Nowoczesny magazyn jest jednym z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego w Porcie Zachodnim. Również w 2019 roku kolejne kamienie milowe w realizacji osiągnęły inwestycje budowy Portu Zewnętrznego i Publicznego Terminalu Promowego, a także szereg inwestycji poprawiających dostęp kolejowy i drogowy do portu, czy przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów. Jednym z kluczowych działań realizowanych w gdyńskim porcie jest dostosowanie go do obsługi dużych promów o długości do ok. 240 m, a także zwiększenie częstotliwości ich zawijania. Oprócz rekordu przeładunków, Port Gdynia osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ogółem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. wzrosły w roku 2019 o 5,2% do ponad 237 mln zł. Przyczyniła się do tego rosnąca kolejny rok z rzędu sprzedaż (w 2019 r. o 2,3%) osiągając rekordowy poziom 195 mln zł. Opublikowano: 06.02.2020 13:35 Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 06.02.2020 13:38 Zmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska