Dobiegają końca przygotowania do trwałych zmian organizacji ruchu na ulicy 3 Maja. Ich skutkiem będzie kontrapas dla rowerów. Kontrapas pozwoli na jazdę rowerem również pod prąd jednokierunkową ulicą, jaką jest 3 Maja. Taką możliwość uzyskają osoby poruszające się rowerem od Władysława IV w kierunku ulicy Starowiejskiej i Dworca PKP. Będą one mogły, po przejechaniu ulicy Obrońców Wybrzeża, kontynuować jazdę ulicą 3 Maja do skrzyżowania z ulicą 10 Lutego, a przekraczając je zyskają możliwość dalszej jazdy „pod prąd" aż do ulicy Starowiejskiej, na której od roku istnieje już kontrapas - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski pełnomocnik prezydenta do spraw komunikacji rowerowej. Takie połączenie znacznie ułatwi poruszanie się rowerem na trasie Wzgórze św. Maksymiliana - Dworzec Główny PKP. Kontrapas spowoduje zmiany w ruchu, na które muszą się przygotować kierowcy samochodów. Poza fizycznym oznakowaniem tego pasa, na skrzyżowaniu 10 Lutego/3 Maja muszą pojawić się kolejne światła, pozwalająca rowerzyście jadącemu „pod prąd" bezpiecznie wjechać na to skrzyżowanie. Konieczna będzie również zmiana w organizacji parkowania na części ulicy 3 Maja, z prostopadłego na skośne lub równoległe - tłumaczy Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski. Zmianie ulegnie także oznakowanie poziomie i pionowe. Kierowcy, którzy podróżują 3 Maja od strony ulicy Starowiejskiej do 10 Lutego, nie skorzystają już z pasa do skrętu w lewo, bo to właśnie na nim powstanie kontrapas. Zatwierdzony projekt, czeka na realizację. Kontrapas jest ważną zmianą i bardzo oczekiwaną przez rowerzystów. Realizujemy konsekwentnie politykę, w imię której Śródmieście ma być obszarem przyjaznym dla wszystkich użytkowników. - kwituje Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.fot. Krzysztof Romański Opublikowano: 04.02.2015 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)