Niektórzy kierowcy tak planują drogę, by specjalnie przejechać przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Stryjską w Redłowie. Przechodzący obok PPNT Gdynia piesi często spoglądają w parkowe okna. To w tym miejscu doskonale widać hasła, które od pewnego czasu w witrynach na trzecim piętrze umieszcza jedna z działających tu firm. Teksty są zabawne, mobilizują do działania lub odnoszą się do aktualnych wydarzeń. Poznaliśmy kulisy powstawania WhizTalk. Zajmująca się marketingiem firma Whizbrand działa w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia od 2010 roku. Dwa lata temu przeniosła się ze starej części do tak zwanej „wieży". Właściciele korzystając z możliwości wyboru lokalizacji, zdecydowali się na biura w budynku położonym najbliżej skrzyżowania. Chcieliśmy zaznaczyć swoją obecność w parku. Nie mogliśmy komunikować się przez oznakowanie firmowe, więc wpadliśmy na pomysł, by postawić w oknach coś, co wywoła u wszystkich pozytywne emocje - tłumaczy Marcin Więckowski, dyrektor Whizbrand. Zaczepiamy, wyrażamy nasze emocje, staramy się zainspirować i zmotywować. Dość szybko zaczęły docierać do nas pozytywne komentarze tego co robimy - dodaje.Mechanizm powstawania haseł jest uproszczony do maksimum. Żadne nie może się powtórzyć, a wymyślanie nowych jest rozgrzewką kreatywną. Na co dzień w biurze pracuje 10 osób. Każda ma udział w tworzeniu tekstów. Litery są wykonane z białego kartonu. W arsenale jest ponad 125 znaków - każda litera występuje minimum 2 razy. Samogłoski mają przewagę. Jest 5 liter E, tak więc swego czasu powstało hasło WEEEEKEND. Ale przy okazji spotkania SeeBloggers pojawił się problem z napisem BLOG 'N' ROLL, bo w zestawie są tylko 2 litery L. Trzecia na szybko powstała z litery I oraz kawałka nieużywanego kartonu.Projekt cierpiał także na typowe przypadłości okresu wdrożeniowego. Zamówione litery otrzymaliśmy w dwóch partiach i na początku nie mieliśmy np. litery Ń. Nie mogliśmy napisać DZIEŃ DOBRY, więc pisaliśmy DOBREGO DNIA. Zamiast WIĘCEJ SŁOŃCA w oknach pojawiło się SŁONKO WRÓĆ - przypomina Więckowski. Okna w biurze mają 17 modułów więc do dyspozycji jest 17 znaków ze spacjami. Ale im krótszy napis tym lepsza widoczność i łatwiejszy odbiór. W poniedziałek po Oskarowej gali w oknach można było przeczytać MAMY OSCARA! 10 lutego nie mogło zabraknąć życzeń dla jubilatki Gdyni. Wbrew temu co mogłoby się wydawać, WhizTalk nie jest projektem, który celowo miałby przyciągać nowych klientów. Cieszymy się, że spotyka się ze spontanicznym zainteresowaniem ludzi. Wpisaliśmy się już w krajobraz Gdyni i docierają do nas sygnały, że generujemy większy ruch samochodowy, bo kilka osób zmieniło swoją trasę dojazdu do pracy, żeby poczytać napisy w oknach parku. Pisały do nas osoby, które mając tzw. wściekły poranek i trudny dzień przed sobą trafiały na przykład na napis MOŻESZ WSZYSTKO i dostawały zastrzyk energii i motywacji, albo biegnąc do pracy zatrzymały się na czerwonym, spojrzały na PPNT i zobaczyły ZARAZ ZIELONE - opowiada Marcin Więckowski. Ostatnio w tworzenie haseł może się włączyć każdy. Wystarczy na profilu FB firmy zgłosić swój pomysł. Zatem RUSZ SWOJE ZWOJE! fot. Karol Stańczak Opublikowano: 17.03.2015 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)