Gdynia Mobilna

Jak się sprawdza Mevo? Duża popularność i pierwsze wnioski

Rowery Mevo 2.0 ustawione w rzędzie

Rowery Mevo 2.0 // fot. Zygmunt Gołąb

Od środy, 13 września można bezpłatnie testować nowy System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0. Dane pokazują, że mieszkańcy pomorskiej metropolii chętnie korzystają z tej opcji. Zanotowano już ponad 14,5 tys. podróży rowerami Mevo. Są też pierwsze wnioski z testów, a przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot na bieżąco zgłaszają uwagi operatorowi systemu, czyli firmie City Bike Global.


Ruszyły testy zewnętrzne systemu Mevo 2.0. W ich ramach przez kilka najbliższych tygodni mieszkańcy 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot mogą za darmo korzystać z rowerów. Do ich dyspozycji jest w sumie 2100 jednośladów, w tym 1600 ze wspomaganiem elektrycznym. To połowa docelowej floty. W Gdyni udostępniono 444 rowery elektryczne i 139 klasycznych jednośladów.

Od środy, 13 września, kiedy testy wystartowały, Mevo 2.0 cieszy się dużą popularnością. Mieszkańcy pomorskiej metropolii chętnie przemieszczają się nowymi rowerami po ulicach swoich miast. Zanotowano już ponad 14,5 tys. podróży. A ich średni czas to nieco ponad 14 minut.

Pierwsze dni testów przyniosły też pierwsze wnioski i uwagi. Hiszpański operator – City Bike Global – musi przede wszystkim dopracować kwestie logistyczne. Chodzi głównie o sprawniejszą relokację rowerów i ich szybsze ładowanie. Pojawiły się też uwagi dotyczące systemu monitoringu dostępności rowerów. Samorządowcy i przedstawiciele OMGGS-u trzymają jednak rękę na pulsie, uważnie przyglądają się sytuacji i są w stałym kontakcie z operatorem systemu. Przekazują mu uwagi i interweniują u władz firmy. Cały czas przyglądają się również planom operacyjnym. I jak podkreślają, odbiór Mevo 2.0 oraz wypłata środków operatorowi będą możliwe, jeśli spełni on wszystkie warunki, a system będzie działać sprawnie.

Pojawiają się również informacje o nieprawidłowym korzystaniu z rowerów przez użytkowników. To np. jazda w koszyku lub kilka osób przemieszczających się jednym jednośladem. Są także pierwsze zniszczone rowery. Przypominamy, że użytkownicy, którzy nie przestrzegają regulaminu i przepisów będą blokowani.

Ponadto przypominamy, że osoby niepełnoletnie (te, które ukończyły 14 lat, ale nie ukończyły 18. roku życia) mogą korzystać z Mevo, jeśli posiadają kartę rowerową i opiekun prawny podpisze i przekaże operatorowi zgodę na korzystanie przez małoletniego z roweru.


Jak korzystać z Mevo 2.0?


Aby móc skorzystać z rowerów, należy pobrać i zainstalować aplikację mobilną Mevo. Jak jej używać? Tego można się dowiedzieć, oglądając specjalny film, który zamieszczamy poniżej. Zawarto w nim również informacje o prawidłowej obsłudze roweru.



Przygotowano także film instruktażowy na temat rezerwacji, zgłaszania usterek oraz parkowania pojazdu.



Uwaga! W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do centrum kontaktu, tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7.00- 21.00. Użytkownicy mogą również kierować uwagi na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Wkrótce pojawi się też ankieta online, dzięki której każdy będzie mógł zgłaszać swoje uwagi.

  • ikonaOpublikowano: 15.09.2023 12:06
  • ikona

    Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 15.09.2023 16:05
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Zobacz także