Społeczeństwo

21 maja rusza serwis ro-ro na trasie Gdynia-Södertälje

Lakeway Express w Gdańskiej Stoczni Remontowej (fot. Sławomir Lewandowski)

Lakeway Express w Gdańskiej Stoczni Remontowej (fot. Sławomir Lewandowski)

To kamień milowy w transporcie morskim. Oferuje unikalne połączenie dla efektywnego i bardziej zrównoważonego transportu towarów między Polską a Szwecją. 21 maja Lakeway Link rozpocznie usługę ro-ro między Gdynią a Södertälje, z trzema w wypłynięciami w tygodniu w każdym kierunku.


Lakeway Link jest jedyną firmą oferującą regularny, zgodny z rozkładem transport ro-ro dla naczep i ładunków gabarytowych pomiędzy Gdynią a Södertälje. Nowe połączenie złagodzi obciążoną sieć drogową i kolejową pomiędzy kontynentem a Skandynawią, zmniejszając zarówno korki, jak i wpływ na środowisko. Ponadto usługa nie wymaga zaangażowania pracy kierowcy.

Aby wdrożyć tę usługę, Lakeway Link nabył statek M/S Lakeway Express. Pływa on pod szwedzką banderą, a jego port macierzysty znajduje się w Västerås. Tam, gdzie Lakeway Link ma swoją siedzibę.

Statek Lakeway Express ma pojemność 1 625 metrów linii ładunkowej (około 108 naczep). Jest w pełni wyposażony, aby sprostać potrzebom transportu naczep, ładunków project cargo i trailerów terminalowych MAFI. Statek będzie zawijał do OT Port Gdynia i Portu Södertälje po szwedzkiej stronie. Podróż między dwoma miejscami docelowymi trwa około 22 godzin. Po zakończeniu przebudowy śluz w Södertälje w 2026 roku, spodziewa się, że usługa zostanie rozszerzona o port w Västerås, dostępny przez jezioro Mälaren.
– To pierwszy krok, aby wprowadzić nowe, innowacyjne rozwiązanie dla transportu wodnego bezpośrednio do centralnej Szwecji i regionu Mälaren. Nasze rozwiązanie stanowi bardzo konkurencyjną alternatywę dla tradycyjnego transportu drogowego, zapewniając opcję wysyłki o znacznie niższym wpływie na środowisko. Ponadto nasza usługa wychodzi naprzeciw problemowi niedoboru kierowców ciężarówek na rynku. Kierowcy zostawiają swoje naczepy na nabrzeżu, a stamtąd są one wprowadzane na pokład – mówi Fredrik Hermansson, CEO Lakeway Link.

Strategicznie położone porty


Lakeway Link nie tylko wzmocni sieć logistyczną do i z regionu Mälar. Ułatwi również transporty do i z docelowych miejsc w innych częściach Szwecji i Norwegii. Wiele z nich znajduje się w bliskiej odległości od Södertälje i jeziora Mälaren. 

Drugim końcowym miejscem docelowym trasy jest Gdynia, która jest dobrze połączona z kilkoma głównymi liniami transportowymi w Europie. Nasze miasto jest również kluczowym portem przeładunkowym i centrum dla międzykontynentalnego ruchu morskiego.

Więcej informacji znajdziemy na stronie Lakeway Link.


Źródło: Lakeway Link

  • ikonaOpublikowano: 08.05.2024 11:57
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 08.05.2024 13:36
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także