Co nowego

Sezon turystyczny wystartował

Gdyńskie hotele gotowe na sezon. Kolaż zdjęć, od lewego górnego zgodnie z zegarem: ogródek letni przy restauracji hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront; restauracja Lolo Thai Jolo w Jakubowym Hotelu; widok Orłowa z hotelem Willa Lubicz na pierwszym planie; nowa zieleń w ogródku hotelu Mercure Gdynia Centrum. Źródło: zdjęcia promocyjne hoteli

Gdyńskie hotele gotowe na sezon. Kolaż zdjęć, od lewego górnego zgodnie z zegarem: ogródek letni przy restauracji hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront; restauracja Lolo Thai Jolo w Jakubowym Hotelu; widok Orłowa z hotelem Willa Lubicz na pierwszym planie; nowa zieleń w ogródku hotelu Mercure Gdynia Centrum. Źródło: zdjęcia promocyjne hoteli

Choć do wakacji pozostały jeszcze dwa tygodnie, do Gdyni już zjeżdżają goście. Wkrótce powinno być ich tylu, co ziaren piasku na plaży, bo zainteresowanie wakacjami w naszym mieście wzrosło pięciokrotnie. Hotele są gotowe i już obserwują wzmożony ruch.


Mimo że wakacje w tym roku trwają od 25 czerwca do 31 sierpnia, to sezon turystyczny można uznać za otwarty. W pierwszy weekend czerwca plaża i klif w Orłowie przeżywały oblężenie niczym Morskie Oko. W gdyńskich hotelach też już ruch, a gdy zaczną się wakacje, hotelarze powinni mieć ręce pełne roboty. Jak pisze Tygodnik Przegląd, w Polsce, poza tradycyjnymi celami, jak nadbałtyckie i górskie kurorty, krajowych turystów przyciągają bardziej niż w zeszłym roku duże miasta. TP powołuje się na dane portalu Rynek Turystyczny z kwietnia br., które pokazują, że Polacy coraz częściej odwiedzają Gdynię – zainteresowanie przyjazdem tu zwiększyło się pięciokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to jeden z najwyższych wzrostów wśród polskich miast. Gdynia znalazła się w rankingu tuż za Toruniem (siedmiokrotny wzrost zainteresowania), wyprzedzając takie miasta, jak Kraków, Gliwice, Gdańsk, PoznańWrocław.

- Bardzo nas cieszy tak znaczący wzrost zainteresowania urlopem w naszym mieście, zwłaszcza, że choć pandemia jest w odwrocie, to czasy dla branży turystycznej są nadal niepewne z powodu wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji. Jednak w pełni rozumiem ten wzrost, gdyż Gdynia to miasto, które łączy walory nadmorskiego kurortu i dużego miasta – turyści znajdą tu wypoczynek i aktywność na plażach i pośród zielonych wzgórz morenowych oraz bogatą ofertę kulturalną i kulinarną, jednocześnie w cenach niższych niż w tradycyjnych kurortach. Mam zatem nadzieję, że po bardzo trudnym okresie, z jakim mierzyły się hotele, w tym sezonie będą cieszyły się pełnym obłożeniem, a przybywający do nich goście będą cieszyć się z ich atrakcyjnej oferty noclegowej i kulinarnej – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Hotele stawiają na kuchnię i promocje

W znajdującym się w samym sercu miasta i kojarzonym w całym kraju z Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych hotelu Mercure Gdynia Centrum goście już są.

- Jeżeli chodzi o nasz hotel, sezon już się zaczął. Każdego dnia obłożenie jest bardzo wysokie – napływają do nas liczni goście turystyczni z Polski oraz zagranicy, a także biznesowi, którzy po okresie pandemii powrócili do podróży służbowych – mówi Patryk Adrych, kierownik ds. relacji z gośćmi w Mercure Gdynia Centrum. - Na tę okoliczność całkowicie zmieniliśmy nasze menu – zarówno potrawy, jak i jego wygląd. Pragniemy poprzez kulinarną podróż pokazać naszym gościom smaki lokalne w nowoczesnej oprawie.
 
Sernik Limonkowy przygotowany na bazie delikatnego, kaszubskiego twarogu i podany na domowej konfiturze malinowej z nowej karty restauracji Winestone Gdynia w hotelu Marcure Gdynia Centrum. Źródło: www.facebook.com/mercuregdynia
Sernik Limonkowy przygotowany na bazie delikatnego, kaszubskiego twarogu i podany na domowej konfiturze malinowej z nowej karty restauracji Winestone Gdynia w hotelu Marcure Gdynia Centrum. Źródło: www.facebook.com/mercuregdynia
Aby uatrakcyjnić pobyt gościom z dziećmi, zaplanowano weekendy z animatorami zabaw, z grami i pokazami filmów. Oferta ma być dostosowywana elastycznie, w zależności od obłożenia pokoi z dziećmi.

Jak mówi Patryk Adrych, sieć przygotowała na sezon także bardzo korzystne zniżki na noclegi – przy rezerwacji z wyprzedzeniem, goście mogą liczyć nawet na 25% rabatu.
 
- Kwestia cen od zawsze w sieci Accor ma charakter dynamiczny – staramy się dostosowywać do potrzeb rynku i stosować stawki konkurencyjne. W niektórych terminach są one korzystniejsze aniżeli w analogicznym terminie w roku ubiegłym – zapewnia Patryk Adrych i zachęca do śledzenia profili hotelu na Facebooku i Instagramie, gdzie przedstawiane są wszelkie promocje, akcje i atrakcje.

Ale przygotowania Mercure Gdynia Centrum do sezonu objęły również przestrzeń wokół obiektu - w hotelowym ogródku pojawiło się wiele nowych roślin. 

Na kulinarne nowości w sezonie 2022 stawia również inny hotel w Śródmieściu, stojący tuż przy samej marinieCourtyard by Marriott Gdynia Waterfront.

W kuchni hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. Źródło: www.facebook.com/CourtyardMarriottGdyniaWaterfront
W kuchni hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. Źródło: www.facebook.com/CourtyardMarriottGdyniaWaterfront

- Jeśli chodzi o nowości, to w maju wystartowaliśmy z nową kartą menu. Jest pełna letnich potraw, kolorów i smaków, także zapraszam serdecznie do odwiedzenia naszej restauracji. Otworzyliśmy też ogródek letni przy restauracji, pogoda powoli sprzyja i pojawia się coraz więcej gości i spacerowiczów – mówi Małgorzata Skibiak, Senior Marketing & PR Specialist.

Na stronie hotelu www.courtyardgdynia.com.pl znajdziemy również oferty specjalne, jak organizacja wszelkich uroczystości, program lojalnościowy, czy rabaty do 30% przy pobycie długoterminowym.

Dewizą „przez żołądek do serca ” kieruje się także butikowy Jakubowy Hotel przy ul. Jana z Kolna z widokiem na plac Kaszubski.

- Bezwzględny i niepowtarzalny atut Jakubowego Hotelu, czyli restauracja Lolo Thai Jolo, w tym roku również nie zawiodła i już niebawem zaprezentuje nowe tajskie smaki, z użyciem sezonowych produktów – mówi Katarzyna Bielańska. - Serwować będziemy również nowe drinki, jak i ciekawe napoje bezalkoholowe rodem z egzotycznych ulic, między innymi „babo" oraz  świeże kokosy. 

Restauracja Lolo Thai Jolo w Jakubowym Hotelu. Źródło: www.facebook.com/JakubowyHotel
Restauracja Lolo Thai Jolo w Jakubowym Hotelu. Źródło: www.facebook.com/JakubowyHotel
W Jakubowym przygotowania do sezonu były bardzo staranne, a tajska kuchnia i egzotyczne drinki to nie jedyne atrakcje hotelu położonego w dawnej marynarskiej dzielnicy.

- W naszym hotelu pełną parą przygotowywaliśmy się do sezonu letniego, między innymi zatrudniając dodatkowych pracowników, uzupełniając wyposażenie, wymieniając pościele, ręczniki na nowe itp. W jeszcze większym stopniu dbamy o higienę i czystość na terenie całego obiektu – wylicza Katarzyna Bielańska. - Ponadto pracownicy recepcji są świeżo po odbytym szkoleniu prowadzonym przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, które dodało im nowej energii do działania, a nabyta wiedza z pewnością usprawni obsługę gości hotelowych, oczywiście na najwyższym poziomie. Stworzyliśmy również specjalne oferty dla powracających gości, zniżki na kolejne pobyty, gifty upominkowe itp.

Przedstawicielka hotelu mówi, że z powodu inflacji ceny noclegów musiały zostać nieco podniesione, w zamian jednak Jakubowy Hotel uruchomił dodatkową atrakcję - prywatną łódź motorową, którą goście mogą się wybrać w rejs po zatoce Gdańskiej

Inflację boleśnie odczuł też orłowski hotel Willa Lubicz. Na szczęście, na brak rezerwacji też nie narzeka.

- Jako hotel miejski, bez zaplecza SPA, nie przygotowujemy pakietów pobytowych na sezon letni. Mimo to, hotel już się zapełnia rezerwacjami w lipcu i sierpniu – mówi dyrektorka hotelu Małgorzata Jarosz-Misiejko i dodaje, że wzrost cen, w szczególności gazu i prądu, które są znaczącym kosztem w budżecie hotelu, bardzo odbił się na jego działalności. - W konsekwencji zmuszeni byliśmy podnieść ceny, ale na razie staraliśmy się, aby ten wzrost był jedynie poprawką kosmetyczną i nie przekroczył 8% w stosunku do roku ubiegłego.

Warto w tym miejscu przytoczyć słowa Marka Kamieńskiego, eksperta Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, cytowanego przez Tygodnik Przegląd, który mówi, że jeśli hotelarz w Polsce ma podwyższoną cenę gazu o 600%, to musi ją przełożyć na jednostkową cenę dla klienta. Konieczność podnoszenia cen przez hotele wynika też z rosnących kosztów energii elektrycznej i wynagrodzeń, a także ekonomicznych konsekwencji wojny w Ukrainie.

Podwyżkę cen Willa Lubicz rekompensuje różnymi ofertami specjalnymi – sezonowymi, dla biznesu czy rodzinnymi, jak np. rabat 25% na pokój ze śniadaniem, w którym dodatkowo dzieci do 5. roku życia śpią bezpłatnie, a dzieci w wieku 5-10 lat przenocują na „dostawce” za jedyne 40 zł.

Chleb na zakwasie wypiekany w hotelu Willa Lubicz. Źródło: www.willalubicz.pl
Chleb na zakwasie wypiekany w hotelu Willa Lubicz. Źródło: www.willalubicz.pl
Ze wszystkim ofertami specjalnymi Hotelu Willa Lubicz można zapoznać się na jego stronie internetowej www.willalubicz.pl, zaś najlepsze gdyńskie hotele znaleźć na stronie Gdyńskiej Rady Turystycznej.

  • ikonaOpublikowano: 08.06.2022 10:30
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 14.06.2022 08:18
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Jałoszewski
ikona

Najnowsze